DIDÁCTICA Y ORGANIZACIÓN ESCOLAR
Departamento
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (30)
2024
-
Subject matter knowledge in primary education teacher training
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 76, Núm. 1, pp. 157-177
2023
-
El autoaprendizaje como desarrollo personal
Recursos y estrategias para la docencia y la tutoría en la universidad mediante el uso de tecnologías (Graó), pp. 61-80
-
Impact of a teacher-training MOOC on the Pedagogy of Death during the pandemic
Death Studies, Vol. 47, Núm. 7, pp. 804-813
-
Inclusive co-teaching with teachers with intellectual disabilities in teacher education
European Journal of Teacher Education
2022
-
Cinesofía para niños y educación inclusiva
Espacios de aprendizaje e implicaciones prácticas (Dykinson), pp. 81-99
-
Prospective of Intercultural Teaching Competencies in Relation to Technology and Neuroeducation
Online Journal of Communication and Media Technologies, Vol. 12, Núm. 4
-
SEM Model to Determine the Relationship Between Neurodidactics, Inclusive Education and Sustainability
Journal of Turkish Science Education, Vol. 19, Núm. 3, pp. 740-757
2021
-
Analysis of the use and integration of the flipped learning model, project-based learning, and gamification methodologies by secondary school mathematics teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5, pp. 1-18
-
Pedagogía de la muerte para el profesional de enfermería: del cuidado a la educación inclusiva
Oportunidades y retos para la enseñanza de las artes, la educación mediática y la ética en la era postdigital (Dykinson), pp. 2168-2184
-
Presencia de la Ilustración en el cine de los años 70: inclusión de la muerte en la cultura educativa
Oportunidades y retos para la enseñanza de las artes, la educación mediática y la ética en la era postdigital (Dykinson), pp. 644-658
-
Uses and resources of technologies by mathematics students prior to COVID-19
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-18
2020
-
Acceptance and knowledge of evolutionary theory among third-year university students in Spain
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 9 September
-
Estimating the academic performance of secondary education mathematics students: A gain lift predictive model
Mathematics, Vol. 8, Núm. 12, pp. 1-23
-
Gender and digital teaching competence in dual vocational education and training
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 3
-
Mathematics teachers’ perceptions of the introduction of ict: The relationship between motivation and use in the teaching function
Mathematics, Vol. 8, Núm. 12, pp. 1-17
-
Technological factors that influence the mathematics performance of secondary school students
Mathematics, Vol. 8, Núm. 11, pp. 1-14
-
The generational digital gap within dual vocational education and training teachers
European Journal of Educational Research, Vol. 9, Núm. 4, pp. 1557-1567
-
The impact of term fake news on the scientific community. scientific performance and mapping in web of science
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 5
-
The training and use of ICT in teaching perceptions of melilla's (spain) mathematics teachers
Mathematics, Vol. 8, Núm. 10
2019
-
El docente de educación superior en el siglo XXI: la competencia digital y las TIC como hilo conductor.
Experiencias en innovación docente y aportes de investigación sobre la praxis universitaria. (Octaedro), pp. 21-33