PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Departamento
SARA
MATA SIERRA
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con SARA MATA SIERRA (18)
2020
-
Design and Validation of the Oropharyngeal Dysphagia Screening Test for Patients and Professionals: A Preliminary Study
Dysphagia, Vol. 35, Núm. 1, pp. 52-65
-
Executive Functions and Interpersonal Skills in Preadolescents With High Family Risk: Effectiveness of a Multicomponent Intervention Program
Journal of Early Adolescence, Vol. 40, Núm. 1, pp. 104-133
-
Wisconsin Card Sorting Test-Learning Potential: Usefulness for Assessing Children with Autism Spectrum Disorder
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 50, Núm. 12, pp. 4230-4242
2019
-
Discrepancies When Assessing Interpersonal Problem-Solving Skills in Autism Spectrum Disorder: A Diagnostic Indicator
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 49, Núm. 4, pp. 1505-1516
-
EPALE: Test de evaluación del potencial de aprendizaje para la lecto-escritura.
Editorial Universidad de Granada
2018
-
Cuando los maestros se convierten en alumnos: Formando en evaluación del potencial de aprendizaje
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
Educación inclusiva:: una búsqueda de objetivos comunes en Europa
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
Resolución de problemas interpersonales en niños en exclusión social: Valoración de un programa de entrenamiento
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 50, Núm. 2, pp. 107-116
2017
-
Interpersonal problem-solving skills, executive function and learning potential in preadolescents with high/low family risk
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
-
Learning potential and executive functions in children in social exclusion: Using a mediational training programme
Educational and Child Psychology, Vol. 34, Núm. 1, pp. 9-20
2016
-
Discrepancies between direct and indirect measures of interpersonal and neurocognitive skills in autism spectrum disorder children
Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, Vol. 38, Núm. 8, pp. 875-886
-
Effectiveness of Manualised Interpersonal Problem-Solving Skills Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder (ASD)
Psicothema, Vol. 28, Núm. 3, pp. 304-310
2015
-
Relations between learning potential, cognitive and interpersonal skills in Asperger children
Learning and Individual Differences, Vol. 44, pp. 53-60
2014
-
Valoración de un programa de habilidades interpersonales en niños superdotados
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 46, Núm. 1, pp. 59-69
2013
-
Variables involved in personal, social and school adjustment in a sample of preschool-aged children from different cultural backgrounds
European Journal of Psychology of Education, Vol. 28, Núm. 1, pp. 133-155
2010
-
Importancia de las habilidades lingüísticas en
el rendimiento de preescolares inmigrantes
Retos internacionales ante la interculturalidad (Universidad de Almería), pp. 862-871
-
Perfil de aprendizaje y potencial de aprendizaje en preescolares inmigrantes y españoles
Retos internacionales ante la interculturalidad (Universidad de Almería), pp. 504-512
-
Variables conductuales y familiares asociadas
al rendimiento académico en preescolares: Una perspectiva intercultural
Retos internacionales ante la interculturalidad (Universidad de Almería), pp. 513-520