PEDAGOGÍA
Departamento
Universidad de Córdoba
Córdoba, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Córdoba (25)
2024
-
Pre-service primary teachers' perceptions of gamification as a methodology
JOTSE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 109-122
2023
-
Inquiring into the exemplary spanish theses of mathematics education: Analysis of their scientific impact
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 37, Núm. 76, pp. 900-918
-
Percepción de futuros docentes sobre su nivel de competencia digital
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 27-39
-
Pre-service teachers’ perceptions of the role of ICT in attending to students with functional diversity
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 8, pp. 9379-9395
2022
-
Analysis of Prospective Teachers’ Perceptions of the Flipped Classroom as a Classroom Methodology
Societies, Vol. 12, Núm. 4
-
Higher Education Students’ Perception of the E-Portfolio as a Tool for Improving Their Employability: Weaknesses and Strengths
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
2021
-
Construction and validation of a Questionnaire on E-portfolios in Higher Education (QEPHE)
International Journal of Research and Method in Education, Vol. 44, Núm. 1, pp. 53-66
-
La videoconferencia: recurso educativo para promover la educación intercultural entre los estudiantes
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 213-236
2019
-
Análisis cienciométrico de las tesis doctorales españolas en educación ambiental defendidas en la última década
Evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: XVI FECIES. Libro de actas
-
El uso del e-portfolio como herramienta para la elaboración del proyecto profesional de estudiantes del Grado de Educación Social
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
Influence of Professors on Student Satisfaction With e-Portfolio Use
Journal of Educational Computing Research, Vol. 57, Núm. 3, pp. 646-669
2018
-
Metodologías activas utilizando TIC en Educación Secundaria
I Congreso Virtual Internacional y III Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores: CIREI 2017
-
Periodo de observación en el sistema educativo finlandés
I Congreso Virtual Internacional y III Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores: CIREI 2017
-
Questioning the Shanghai Ranking methodology as a tool for the evaluation of universities: an integrative review
Scientometrics, Vol. 116, Núm. 3, pp. 2069-2083
2017
-
Construcción de un cuestionario para la investigación sobre el liderazgo en la innovación educativa a través de TIC: perspectiva del equipo directivo
Avances en Liderazgo y Mejora de la Educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Madrid, julio 2017
-
School technology leadership in a Spanish secondary school: The TEI model
Improving Schools, Vol. 20, Núm. 3, pp. 247-263
-
Type and degree of co-occurrence of the educational communication in a community of inquiry*
Interactive Learning Environments, Vol. 25, Núm. 1, pp. 62-71
2016
-
Barriers in computer-mediated communication: Typology and evolution over time
Journal of E-Learning and Knowledge Society, Vol. 12, Núm. 1, pp. 107-119
-
Communication in the Community of Inquiry in Higher Education. Students’ satisfaction and suggestions for improvement
JETT, Vol. 7, Núm. 2, pp. 95-107
-
El e-portafolio como estrategia metodológica en la Educación Superior
Renovación pedagógica en Educación Superior