FACULTAD
FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN Y DEL DEPORTE MELILLA
Publikationen (249) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2019
-
A New Short Track Test to Estimate the VO2max and Maximal Aerobic Speed in Well-Trained Runners
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 33, Núm. 5, pp. 1216-1221
-
A confirmatory evaluation of an educational orientation tool for pre-university students
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 4
-
A kinematic comparison of gait with a backpack versus a trolley for load carriage in children
Applied Ergonomics, Vol. 80, pp. 28-34
-
A systematic review on biomechanical characteristics of walking in children and adolescents with overweight/obesity: Possible implications for the development of musculoskeletal disorders
Obesity Reviews, Vol. 20, Núm. 7, pp. 1033-1044
-
A tennis field test to objectively measure the hitting accuracy based on an Excel spreadsheet: Practical guidelines and applications
International Journal of Racket Sports Science, Vol. 1, Núm. 2, pp. 24-36
-
ANALYSIS OF ATTITUDES TOWARD GENDER IN UNIVERSITY STUDENTS
VIII INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION AND INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRANSCULTURAL HEALTH: THE VALUE OF EDUCATION AND HEALTH FOR A GLOBAL, TRANSCULTURAL WORLD (EDUHEM 2018)
-
Active methodologies in health. Scientific production on gamification in health sciences
Science for Education Today, Vol. 9, Núm. 3, pp. 223-237
-
Addressing multiple intelligences from the subject of Physical Education
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 3, Núm. 2, pp. 235-247
-
Ambientalización del currículo en asignaturas de investigación y evaluación educativa
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
Ampliando fronteras de comunicación y colaboración a través de la red: la competencia digital como medio para promover la interculturalidad académica
Tendencias pedagógicas, Núm. 33, pp. 59-68
-
An exploratory evaluation of an educational orientation instrument for pre-university students
International Journal of Learning in Higher Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 11-21
-
Analizando estereotipos.: Ideas sobre el género en los universitarios
El valor de la educación en una sociedad culturalmente diversa (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 434-442
-
Analysis of nursing student prejudices towards the migrant population
Revista da Escola de Enfermagem, Vol. 53, pp. 1-7
-
Analysis of psychometric properties and validation of the Personal Learning Environments questionnaire (PLE) and social integration of unaccompanied foreign minors (MENA)
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 10
-
Analysis of teachers' intercultural sensitivity levels in multicultural contexts
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 11
-
Analysis of the psychometric properties of the Motivation and Strategies of Learning Questionnaire-Short Form (MSLQ-SF) in Spanish higher education students
Social Sciences, Vol. 8, Núm. 5
-
Análisis bibliométrico a través de indicadores de calidad metodológica de las revistas españolas de educación indizadas en JCR durante el trienio 2014-2016
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 25, Núm. 1
-
Análisis de la literatura científica actual sobre realidad virtual en educación (2008-2017) .
Tecnologías y tendencias didácticas emergentes en escenarios educativos (Octaedro), pp. 155-168
-
Análisis de la relación entre los hábitos físico-saludables y la dieta con la obesidad en escolares de tercer ciclo de Primaria de la Provincia de Granada
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 35, pp. 31-35
-
Análisis de las redes sociales en el sector del fitness español: un estudio longitudinal
Materiales para la historia del deporte, Núm. 18, pp. 122-128