Publikationen (249) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2019

  1. A New Short Track Test to Estimate the VO2max and Maximal Aerobic Speed in Well-Trained Runners

    Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 33, Núm. 5, pp. 1216-1221

  2. A confirmatory evaluation of an educational orientation tool for pre-university students

    Education Sciences, Vol. 9, Núm. 4

  3. A kinematic comparison of gait with a backpack versus a trolley for load carriage in children

    Applied Ergonomics, Vol. 80, pp. 28-34

  4. A systematic review on biomechanical characteristics of walking in children and adolescents with overweight/obesity: Possible implications for the development of musculoskeletal disorders

    Obesity Reviews, Vol. 20, Núm. 7, pp. 1033-1044

  5. A tennis field test to objectively measure the hitting accuracy based on an Excel spreadsheet: Practical guidelines and applications

    International Journal of Racket Sports Science, Vol. 1, Núm. 2, pp. 24-36

  6. ANALYSIS OF ATTITUDES TOWARD GENDER IN UNIVERSITY STUDENTS

    VIII INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION AND INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRANSCULTURAL HEALTH: THE VALUE OF EDUCATION AND HEALTH FOR A GLOBAL, TRANSCULTURAL WORLD (EDUHEM 2018)

  7. Active methodologies in health. Scientific production on gamification in health sciences

    Science for Education Today, Vol. 9, Núm. 3, pp. 223-237

  8. Addressing multiple intelligences from the subject of Physical Education

    Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 3, Núm. 2, pp. 235-247

  9. Ambientalización del currículo en asignaturas de investigación y evaluación educativa

    Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa

  10. Ampliando fronteras de comunicación y colaboración a través de la red: la competencia digital como medio para promover la interculturalidad académica

    Tendencias pedagógicas, Núm. 33, pp. 59-68

  11. An exploratory evaluation of an educational orientation instrument for pre-university students

    International Journal of Learning in Higher Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 11-21

  12. Analizando estereotipos.: Ideas sobre el género en los universitarios

    El valor de la educación en una sociedad culturalmente diversa (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 434-442

  13. Analysis of nursing student prejudices towards the migrant population

    Revista da Escola de Enfermagem, Vol. 53, pp. 1-7

  14. Analysis of psychometric properties and validation of the Personal Learning Environments questionnaire (PLE) and social integration of unaccompanied foreign minors (MENA)

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 10

  15. Analysis of teachers' intercultural sensitivity levels in multicultural contexts

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 11

  16. Analysis of the psychometric properties of the Motivation and Strategies of Learning Questionnaire-Short Form (MSLQ-SF) in Spanish higher education students

    Social Sciences, Vol. 8, Núm. 5

  17. Análisis bibliométrico a través de indicadores de calidad metodológica de las revistas españolas de educación indizadas en JCR durante el trienio 2014-2016

    Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 25, Núm. 1

  18. Análisis de la literatura científica actual sobre realidad virtual en educación (2008-2017) .

    Tecnologías y tendencias didácticas emergentes en escenarios educativos (Octaedro), pp. 155-168

  19. Análisis de la relación entre los hábitos físico-saludables y la dieta con la obesidad en escolares de tercer ciclo de Primaria de la Provincia de Granada

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 35, pp. 31-35

  20. Análisis de las redes sociales en el sector del fitness español: un estudio longitudinal

    Materiales para la historia del deporte, Núm. 18, pp. 122-128