Publicaciones (249) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A model for problem creation: implications for teacher training

    Mathematics Education Research Journal

  2. Analyzing Latent Burnout Profiles in a Sample of Spanish Nursing and Psychology Undergraduates

    Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4

  3. Teaching and learning of probability

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 1, pp. 5-17

2023

  1. ANALYSING COSTA RICAN AND SPANISH STUDENTS’ COMPARISONS OF PROBABILITIES AND RATIOS

    Statistics Education Research Journal, Vol. 22, Núm. 3

  2. Algebraization Levels of Activities Linked to Statistical Tables in Spanish Secondary Textbooks

    Advances in Mathematics Education, pp. 317-339

  3. Analysis of the evolution of ultra-filtered water quality in a drinking water distribution system by particle size distribution: Influence of pre-ozonation

    Water Environment Research, Vol. 95, Núm. 2

  4. Análisis didáctico de materiales curriculares por futuros profesores

    Cadernos de Pesquisa, Vol. 53, Núm. 1

  5. Análisis didáctico en la formación de maestros basado en las herramientas del Enfoque ontosemiótico. El caso de lecciones de proporcionalidad

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 11-34

  6. Burnout and Professional Engagement during the COVID-19 Pandemic among Nursing Students without Clinical Experience: A Cross-Sectional Study

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 12, Núm. 15

  7. Competence of Analysis and Reflection on the Management of Textbook Lessons by Pre-Service Teachers

    Acta Scientiae, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1-17

  8. Conocimiento didáctico-matemático sobre la distribución de la media muestral de profesorado de bachillerato en formación

    Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1

  9. Costa Rican students’ proportional reasoning and comparing probabilities in spinners

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 12

  10. Creación de problemas de probabilidad y razonamiento proporcional: una experiencia con maestros en formación

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 171-178

  11. Creación de problemas de proporcionalidad en la formación de docentes de primaria

    Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1

  12. Creation of Problems by Prospective Teachers to Develop Proportional and Algebraic Reasonings in a Probabilistic Context

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12

  13. Evaluation of Convergent, Discriminant, and Criterion Validity of the Cuestionario Burnout Granada-University Students

    Mathematics, Vol. 11, Núm. 15

  14. Evolution and Treatment of Academic Burnout in Nursing Students: A Systematic Review

    Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8

  15. IS THE CALCULATION OF THE MEDIAN FOR UNIVERSITY STUDENTS SIMPLE?

    INTED2023 Proceedings

  16. Idoneidad didáctica de lecciones de proporcionalidad de libros de texto: una experiencia de análisis con maestros en formación

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 17, Núm. 2, pp. 171-199

  17. Levels of Burnout and Engagement after COVID-19 among Psychology and Nursing Students in Spain: A Cohort Study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1