TEORIA DE LA EDUCACION MATEMAT
TEORIA DE LA EDUCACION MATEMATICA Y EDUCACIÓN ESTADÍSTICA
Publicaciones (249) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A model for problem creation: implications for teacher training
Mathematics Education Research Journal
-
Analyzing Latent Burnout Profiles in a Sample of Spanish Nursing and Psychology Undergraduates
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4
-
Teaching and learning of probability
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 1, pp. 5-17
2023
-
ANALYSING COSTA RICAN AND SPANISH STUDENTS’ COMPARISONS OF PROBABILITIES AND RATIOS
Statistics Education Research Journal, Vol. 22, Núm. 3
-
Algebraization Levels of Activities Linked to Statistical Tables in Spanish Secondary Textbooks
Advances in Mathematics Education, pp. 317-339
-
Analysis of the evolution of ultra-filtered water quality in a drinking water distribution system by particle size distribution: Influence of pre-ozonation
Water Environment Research, Vol. 95, Núm. 2
-
Análisis didáctico de materiales curriculares por futuros profesores
Cadernos de Pesquisa, Vol. 53, Núm. 1
-
Análisis didáctico en la formación de maestros basado en las herramientas del Enfoque ontosemiótico. El caso de lecciones de proporcionalidad
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 11-34
-
Burnout and Professional Engagement during the COVID-19 Pandemic among Nursing Students without Clinical Experience: A Cross-Sectional Study
Journal of Clinical Medicine, Vol. 12, Núm. 15
-
Competence of Analysis and Reflection on the Management of Textbook Lessons by Pre-Service Teachers
Acta Scientiae, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1-17
-
Conocimiento didáctico-matemático sobre la distribución de la media muestral de profesorado de bachillerato en formación
Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1
-
Costa Rican students’ proportional reasoning and comparing probabilities in spinners
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 12
-
Creación de problemas de probabilidad y razonamiento proporcional: una experiencia con maestros en formación
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 171-178
-
Creación de problemas de proporcionalidad en la formación de docentes de primaria
Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1
-
Creation of Problems by Prospective Teachers to Develop Proportional and Algebraic Reasonings in a Probabilistic Context
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Evaluation of Convergent, Discriminant, and Criterion Validity of the Cuestionario Burnout Granada-University Students
Mathematics, Vol. 11, Núm. 15
-
Evolution and Treatment of Academic Burnout in Nursing Students: A Systematic Review
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8
-
IS THE CALCULATION OF THE MEDIAN FOR UNIVERSITY STUDENTS SIMPLE?
INTED2023 Proceedings
-
Idoneidad didáctica de lecciones de proporcionalidad de libros de texto: una experiencia de análisis con maestros en formación
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 17, Núm. 2, pp. 171-199
-
Levels of Burnout and Engagement after COVID-19 among Psychology and Nursing Students in Spain: A Cohort Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1