TEORIA DE LA EDUCACION MATEMAT
TEORIA DE LA EDUCACION MATEMATICA Y EDUCACIÓN ESTADÍSTICA
Publikationen (250) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
A comparison of univariate and meta-analytic structural equation modeling approaches to reliability generalization applied to the Maslach Burnout Inventory
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
A model for problem creation: implications for teacher training
Mathematics Education Research Journal
-
Analyzing Latent Burnout Profiles in a Sample of Spanish Nursing and Psychology Undergraduates
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4
-
Conocimiento probabilístico común y especializado de futuros profesores de secundaria al interpretar un informe sobre la COVID-19
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 3, pp. 211-220
-
Creación de problemas de proporcionalidad en contextos aritmético y probabilístico por maestros en formación
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 869-882
-
Curricular Didactic Analysis: an experience with future teachers
Educacao and Realidade, Vol. 49
-
Cómo demuestran estudiantes universitarios propiedades de conjuntos
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 749-762
-
Decision making in managing semiotic conflicts in curriculum materials: a training program with prospective teachers in Costa Rica
Educational Studies in Mathematics
-
Depression in nursing students during the COVID-19 pandemic: Systematic review and meta-analysis
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 7
-
Expanded model for elementary algebraic reasoning levels
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 7
-
Probabilistic literacy and reasoning of prospective secondary school teachers when interpreting media news
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1045-1058
-
Teaching and learning of probability
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 1, pp. 5-17
-
Understanding the onto-semiotic approach in mathematics education through the lens of the cultural historical activity theory
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1331-1344
-
Variación de problemas de proporcionalidad para ayudar a los alumnos a superar sus dificultades. Una experiencia con futuros maestros
Educación matemática, Vol. 36, Núm. 2, pp. 92-124
-
¿Cómo resuelven futuros maestros tareas de proporcionalidad en el contexto probabilístico?: mirada desde los niveles de razonamiento algebraico
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 2, pp. 199-207
2023
-
ANALYSING COSTA RICAN AND SPANISH STUDENTS’ COMPARISONS OF PROBABILITIES AND RATIOS
Statistics Education Research Journal, Vol. 22, Núm. 3
-
Algebraization Levels of Activities Linked to Statistical Tables in Spanish Secondary Textbooks
Advances in Mathematics Education, pp. 317-339
-
Análisis didáctico de materiales curriculares por futuros profesores
Cadernos de Pesquisa, Vol. 53, Núm. 1
-
Análisis didáctico en la formación de maestros basado en las herramientas del Enfoque ontosemiótico. El caso de lecciones de proporcionalidad
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 11-34
-
Burnout and Professional Engagement during the COVID-19 Pandemic among Nursing Students without Clinical Experience: A Cross-Sectional Study
Journal of Clinical Medicine, Vol. 12, Núm. 15