Publikationen (250) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2024

  1. A comparison of univariate and meta-analytic structural equation modeling approaches to reliability generalization applied to the Maslach Burnout Inventory

    Frontiers in Psychology, Vol. 15

  2. A model for problem creation: implications for teacher training

    Mathematics Education Research Journal

  3. Analyzing Latent Burnout Profiles in a Sample of Spanish Nursing and Psychology Undergraduates

    Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4

  4. Conocimiento probabilístico común y especializado de futuros profesores de secundaria al interpretar un informe sobre la COVID-19

    Aula abierta, Vol. 53, Núm. 3, pp. 211-220

  5. Creación de problemas de proporcionalidad en contextos aritmético y probabilístico por maestros en formación

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 869-882

  6. Curricular Didactic Analysis: an experience with future teachers

    Educacao and Realidade, Vol. 49

  7. Cómo demuestran estudiantes universitarios propiedades de conjuntos

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 749-762

  8. Decision making in managing semiotic conflicts in curriculum materials: a training program with prospective teachers in Costa Rica

    Educational Studies in Mathematics

  9. Depression in nursing students during the COVID-19 pandemic: Systematic review and meta-analysis

    PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 7

  10. Expanded model for elementary algebraic reasoning levels

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 7

  11. Probabilistic literacy and reasoning of prospective secondary school teachers when interpreting media news

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1045-1058

  12. Teaching and learning of probability

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 1, pp. 5-17

  13. Understanding the onto-semiotic approach in mathematics education through the lens of the cultural historical activity theory

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1331-1344

  14. Variación de problemas de proporcionalidad para ayudar a los alumnos a superar sus dificultades. Una experiencia con futuros maestros

    Educación matemática, Vol. 36, Núm. 2, pp. 92-124

  15. ¿Cómo resuelven futuros maestros tareas de proporcionalidad en el contexto probabilístico?: mirada desde los niveles de razonamiento algebraico

    Aula abierta, Vol. 53, Núm. 2, pp. 199-207