Publikationen, an denen er mitarbeitet ANTONIO VICENTE RODRÍGUEZ FUENTES (34)

2024

  1. Applicability and functionality of apps specifically for people with autism

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 3, pp. 1-17

  2. Comparative study about inclusive education among working and trainee teachers

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 768-788

  3. Effects of quarantine derived from COVID-19 on people with autism spectrum disorder

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 303-316

  4. Estudio de la competencia digital en alumnado de secundaria colombiano

    Aula abierta, Vol. 53, Núm. 2, pp. 119-128

  5. Opinions, training and requirements regarding ICT of educators in Florence and Granada for students with functional diversity

    Universal Access in the Information Society, Vol. 23, Núm. 2, pp. 889-899

2023

  1. Effectiveness of a digital literacy program in High School Basic education students

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 34

  2. Evaluación de la competencia digital en educación básica secundaria: una revisión a los instrumentos de evaluación

    Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 57-70

  3. ICT training for educators of Granada for working with people with autism

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 3

  4. La aplicabilidad y funcionabilidad de las apps para alumnado con autismo: percepción de profesorado de Florencia (Italia)

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 673-682

  5. More Than Words: Anxiety, Self-Esteem, and Behavioral Problems in Children and Adolescents With Dyslexia

    Learning Disability Quarterly, Vol. 46, Núm. 2, pp. 77-91

  6. Reconocimiento y actitud hacia la investigación educativa en la Universidad

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 139-158

  7. Statistical Validation of the “ECODIES” Questionnaire to Measure the Digital Competence of Colombian High School Students in the Subject of Mathematics

    Mathematics, Vol. 11, Núm. 1

  8. Utilidad de las apps sobre autismo por parte de docentes de Florencia

    Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 661-672

2022

  1. El potencial de las tecnologías para el desarrollo de las funciones ejecutivas en personas con autismo: evaluación de apps

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 509-518

  2. Emotional intelligence, age and origin: the mediating role of self-efficacy in the regulation of affectivity in future disability support teachers

    Life Span and Disability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 151-174

  3. Functionality of Apps for People with Autism: Comparison between Educators from Florence and Granada

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12

  4. La Diversidad Familiar en el contexto educativo: Una revisión sistemática

    Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1095-1104

  5. Technologies in the education of children and teenagers with autism: evaluation and classification of apps by work areas

    Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 3, pp. 4087-4115