MARÍA ASUNCIÓN
MARTÍNEZ MARTÍNEZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacións nas que colabora con MARÍA ASUNCIÓN MARTÍNEZ MARTÍNEZ (57)
2022
-
La gestión emocional y la autoeficacia se asocian con bajos niveles de estrés en el profesorado universitario español: una perspectiva nacional
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 1, pp. 29-44
-
The Personal Learning Environment of Unaccompanied Foreign Minors in Spain
Journal of International Migration and Integration, Vol. 23, Núm. 4, pp. 1621-1644
2021
-
Explanatory Model of the Relationships Between Self-Efficacy and Personal Learning Environments in Immigrant Minors Without a Legal Guardian
Journal of Refugee Studies, Vol. 34, Núm. 4, pp. 4225-4241
2020
-
An analysis of personal learning environments and age-related psychosocial factors of unaccompanied foreign minors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10
-
Bienestar social en la etapa universitaria según factores sociodemográficos en estudiantes de educación
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 22
-
Relationship between leadership and emotional intelligence in teachers in universities and other educational centres: A structural equation model
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 1
2019
-
Analysis of psychometric properties and validation of the Personal Learning Environments questionnaire (PLE) and social integration of unaccompanied foreign minors (MENA)
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 10
-
Analysis of the psychometric properties of the Motivation and Strategies of Learning Questionnaire-Short Form (MSLQ-SF) in Spanish higher education students
Social Sciences, Vol. 8, Núm. 5
-
Capacidad de resiliencia según tendencia religiosa y género en universitarios
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 21
-
Elaboración e innovación de un proyecto docente para el desarrollo de un laboratorio de orientación y acción tutorial (at-lab)
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo: 2019
-
The relationship between emotional regulation and school burnout: Structural equation model according to dedication to tutoring
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 23
-
University tutoring and guidance: How it is currently perceived by degree students at university
Cadmo, Vol. 2019, Núm. 2, pp. 100-121
2018
-
Actividad física y autoconcepto: dos factores de estudio en adolescentes de zona rural
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 13, Núm. 2, pp. 203-210
-
Adherence to Mediterranean Diet in university students from southern Spain depending on social and academic factors and religious
Revista Espanola de Nutricion Humana y Dietetica, Vol. 22, Núm. 2, pp. 141-148
-
Adherence to the mediterranean diet is related to healthy habits, learning processes, and academic achievement in adolescents: A cross-sectional study
Nutrients, Vol. 10, Núm. 11
-
Adherencia a la Dieta Mediterránea en estudiantes universitarios del sur de España según factores sociales, académicos y religiosos
Revista española de nutrición humana y dietética, Vol. 22, Núm. 2, pp. 141-148
-
An explanatory model of emotional intelligence and its association with stress, burnout syndrome, and non-verbal communication in the university teachers
Journal of Clinical Medicine, Vol. 7, Núm. 12
-
Análisis psicométrico y adaptación del Test de Autoconcepto Forma 5 en universitarios asiduos al uso de videojuegos
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 4, Núm. 49, pp. 77-86
-
Autoconcepto académico y emocional en función de la nota en estudiantes universitarios
Educación, salud y psicología: logros y retos de futuro (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 183
-
Autoconcepto y tendencia religiosa en universitarios: propiedades psicométricas del AF-5
Universitas psychologica, Vol. 17, Núm. 5