ELENA CAROLINA
HEWITT HUGHES
Chercheuse dans le période 2009-2022
Publications (46) Publications de ELENA CAROLINA HEWITT HUGHES
2017
-
University siblings' empirical study: Are they a source of knowledge for foreign language bachelor degrees?
International Journal of Humanities Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 19-28
2016
-
Estudio de la obra de Stevenson sobre la base de la teoría de Jung del arquetipo de la sombra en "El extraño caso del Dr. Jekyll y Mr. Hyde"
Alpha: revista de artes, letras y filosofía, Núm. 42, pp. 51-76
2015
2014
-
Ryūnosuke AKUTAGAWA, «El hilo de araña» (cuento gótico japonés)
trad.
Hermeneus: revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 16, pp. 403-407
2013
-
Aptitude for vocabulary among medical clil students (content and language integrated learning): An empirical research project
International Journal of Literacies, Vol. 19, Núm. 2, pp. 87-98
-
El motivo de la mujer vampiro a través de la gran madre de E. Neumann (Clarimonde, de T. Gautier y Carmilla, de Le Fanu)
Signa: Revista de la Asociación Española de Semiótica, Núm. 22, pp. 359-384
-
The Entertaining World of Japanese Gothic Literature
Literatur am Rand: Perspektiven der Trivialliteratur vom Mittelalter bis zum 21. Jahrhundert (Gunter Narr Verlag Tübingen), pp. 141-156
-
The use of psychomotor activities in teaching children english as a foreign language:: empirical research into the pepa method of language instruction
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 47, pp. 145-152
2012
-
Foreign Language Anxiety and Oral Exam Performance: A Replication of Phillips's MLJ Study.
Modern language journal, Vol. 96, Núm. 2, pp. 170-189
-
Resultados de la investigación empírica de alumnos CLIL "Bilingües" estudiando medicina en una universidad española
Arte e Cultura Populares
-
Resultados de la investigación empírica de alumnos CLIL 'Bilingües' estudiando Medicina en una universidad española
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 2, pp. 307-322
-
The Foreign Language Classroom Anxiety Scale, FLCAS (Horwitz, Horwitz & Cope, 1986): a tool for measuring anxiety in language learning and performance in English for Specific Purpose students
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011]
2011
-
La incidencia del proyecto de bilingüismo CLIL – la enseñanza integrada de lengua y contenido a nivel universitario español: Un estudio de caso
La investigación y al enseñanza aplicadas a las lenguas de especialidad y a la tecnología
-
Los desafíos de realizar la investigación en el aula: el caso de un estudio réplica sobre la ansiedad en el aprendizaje del inglés
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 1, pp. 365-382
-
Seguimiento en el ámbito universitario de los alumnos provenientes del sistema bilingüe secundario
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 1, pp. 407-424
2010
-
Academic style and format of doctoral theses: The case of the disappearing discussion chapter
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 19, pp. 19-140
-
Datos no-paramétricos que revelan la influencia de los hermanos españoles aprendiendo inglés como lengua extranjera en un estudio empírico
Modos y formas de la comunicación humana
-
Foreign language anxiety in spanish students of english for professional purposes: its relationships with self-assessed levels, with expectations of success, and with actual performance in the four skills
Professional English in the european context: the EHEA challenge (Peter Lang), pp. 349-368
-
Responsibility for performace in english language skills: Some empirical evidence for parental influence in children and in adults
Arte y ciencia: Creación y responsabilidad (Fernando Ramos), pp. 197-216
2009
-
An empirical study into complete-beginner siblings learning aural and written English
Journal of English Studies, Núm. 7, pp. 23-34