GRACIA
JIMÉNEZ FERNÁNDEZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
NURIA
CALET RUIZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications by the researcher in collaboration with NURIA CALET RUIZ (13)
2024
-
A Best-Evidence Synthesis and Meta-analysis on Effective Reading Programs in Spanish
Review of Educational Research
2023
-
Music skills of Spanish-speaking children with developmental language disorder
Research in Developmental Disabilities, Vol. 140
2021
-
Estudio piloto de la adaptación online de una intervención sobre la monitorización de la comprensión lectora: Eliminando la brecha entre el aula real y el aula digital.
IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21
-
Prosodic skills of Spanish-speaking children with developmental language disorder
International Journal of Language and Communication Disorders, Vol. 56, Núm. 4, pp. 784-796
2020
-
Do reading comprehension assessment tests result in the same reading profile? A study of Spanish primary school children
Journal of Research in Reading, Vol. 43, Núm. 1, pp. 98-115
-
Las dificultades de aprendizaje: una orientación psicoeducativa : manual para el grado de Educación Primaria
Avicam
2019
-
Linguistic and non-linguistic prosodic skills in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 90, pp. 92-100
2016
-
Habilidades fonológicas suprasegmentales y desarrollo lector en niños de Educación Primaria
Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 1, pp. 72-79
-
OVERCOMING READING COMPREHENSION DIFFICULTIES: AN OVERVIEW OF "COMPRENDEME" PROJECT
INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2015
-
Aprendiendo a leer y escribir en español: además de la fonología, ¿qué otros procesos?
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 36, Núm. 3, pp. 580-591
-
IMPROVEMENT IN THE DEVELOPMENT OF THE PROFESSIONAL COMPETENCIES: A PROPOSAL OF TEACHING INNOVATION
EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
2014
-
El reto de la docencia bilingüe en el contexto universitario: reflexión, análisis y propuestas de mejora en los grados de Educación
Construyendo la nueva enseñanza superior (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 287-296
-
¿Predicen las habilidades suprasegmentales la adquisición de la lectoescritura en educación primaria?
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 914-920