Publicaciones (204) Publicaciones de JESÚS DOMINGO SEGOVIA

2024

  1. Academic identities in today’s university: a visual study

    Higher Education Research and Development

  2. Leading a Professional Learning Community in Elementary Education: A Systematic Review of the Literature

    Journal of Research on Leadership Education , Vol. 19, Núm. 1, pp. 53-76

2023

  1. Educational constellations: a systematic review of macro-networks in education

    International Journal of Educational Management, Vol. 37, Núm. 1, pp. 259-277

  2. Identidades de liderazgo exitoso en contextos desafiantes en Andalucía, estudio de caso

    Liderazgo educativo en Iberoamérica: Un mapeo de la investigación hispanohablante (Infinita), pp. 293-318

  3. Learning from the flight of the geese: The life stories of two female principals who lead in vulnerable contexts

    Management in Education, Vol. 37, Núm. 1, pp. 25-36

  4. Principal professional identity: Giving voice to children in a vulnerable Spanish context

    Educational Management Administration and Leadership, Vol. 51, Núm. 5, pp. 1161-1180

  5. Review of higher education policy during the pandemic: A Spanish perspective

    Policy Futures in Education, Vol. 21, Núm. 4, pp. 465-485

  6. Why Now? Causal Attributions for Unemployment in Older People in Spain, Based on Their Life Experiences

    Revija Za Socijalnu Politiku, Vol. 30, Núm. 2, pp. 99-117

2022

  1. "Y aunque los sueños se nos rompan en pedazos, resistiré": narración digital para analizar el impacto emocional de la pandemia en los estudiantes universitarios

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 589-599

  2. Aprendizajes emergentes de tres experiencias de gestión escolar en pandemia

    Aula de innovación educativa, Núm. 313, pp. 69-70

  3. Aprendizajes y desafíos para el liderazgo en la escuela postpandemia.

    Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid (Editorial Universidad de Granada), pp. 19-39

  4. Aprenentatges emergents de tres experiències de gestió escolar en pandèmia

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 486, pp. 69

  5. Broadening the view of inclusion from a social justice perspective. A scoping review of the literature

    International Journal of Inclusive Education

  6. Early career researchers' identity: A qualitative review

    Higher Education Quarterly, Vol. 76, Núm. 4, pp. 786-799

  7. Experiencias emergentes de gestión escolar en pandemia

    Aula de innovación educativa, Núm. 314, pp. 45-49

  8. Experiències emergents de gestió escolar en pandèmia

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 487, pp. 45

  9. Exploring academics’ identities in today’s universities: a systematic review

    Quality Assurance in Education, Vol. 30, Núm. 1, pp. 118-134

  10. Fighting windmills: a female principal's story during COVID-19

    School Leadership and Management, Vol. 42, Núm. 1, pp. 44-61

  11. Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid coord.

    Editorial Universidad de Granada

  12. Presentación

    Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid (Editorial Universidad de Granada), pp. 13-15