JESÚS
DOMINGO SEGOVIA
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Publicacions (204) Publicacions de JESÚS DOMINGO SEGOVIA
2024
-
Academic identities in today’s university: a visual study
Higher Education Research and Development
-
Leading a Professional Learning Community in Elementary Education: A Systematic Review of the Literature
Journal of Research on Leadership Education , Vol. 19, Núm. 1, pp. 53-76
2023
-
Educational constellations: a systematic review of macro-networks in education
International Journal of Educational Management, Vol. 37, Núm. 1, pp. 259-277
-
Identidades de liderazgo exitoso en contextos desafiantes en Andalucía, estudio de caso
Liderazgo educativo en Iberoamérica: Un mapeo de la investigación hispanohablante (Infinita), pp. 293-318
-
Learning from the flight of the geese: The life stories of two female principals who lead in vulnerable contexts
Management in Education, Vol. 37, Núm. 1, pp. 25-36
-
Principal professional identity: Giving voice to children in a vulnerable Spanish context
Educational Management Administration and Leadership, Vol. 51, Núm. 5, pp. 1161-1180
-
Review of higher education policy during the pandemic: A Spanish perspective
Policy Futures in Education, Vol. 21, Núm. 4, pp. 465-485
-
Why Now? Causal Attributions for Unemployment in Older People in Spain, Based on Their Life Experiences
Revija Za Socijalnu Politiku, Vol. 30, Núm. 2, pp. 99-117
2022
-
"Y aunque los sueños se nos rompan en pedazos, resistiré": narración digital para analizar el impacto emocional de la pandemia en los estudiantes universitarios
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 589-599
-
Aprendizajes emergentes de tres experiencias de gestión escolar en pandemia
Aula de innovación educativa, Núm. 313, pp. 69-70
-
Aprendizajes y desafíos para el liderazgo en la escuela postpandemia.
Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid (Editorial Universidad de Granada), pp. 19-39
-
Aprenentatges emergents de tres experiències de gestió escolar en pandèmia
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 486, pp. 69
-
Broadening the view of inclusion from a social justice perspective. A scoping review of the literature
International Journal of Inclusive Education
-
Early career researchers' identity: A qualitative review
Higher Education Quarterly, Vol. 76, Núm. 4, pp. 786-799
-
Experiencias emergentes de gestión escolar en pandemia
Aula de innovación educativa, Núm. 314, pp. 45-49
-
Experiències emergents de gestió escolar en pandèmia
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 487, pp. 45
-
Exploring academics’ identities in today’s universities: a systematic review
Quality Assurance in Education, Vol. 30, Núm. 1, pp. 118-134
-
Fighting windmills: a female principal's story during COVID-19
School Leadership and Management, Vol. 42, Núm. 1, pp. 44-61
-
Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid
coord.
Editorial Universidad de Granada
-
Presentación
Liderazgo educativo en tiempos de crisis: aprendizajes para la escuela post-covid (Editorial Universidad de Granada), pp. 13-15