MARINA
GARCÍA CARMONA
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacions (65) Publicacions de MARINA GARCÍA CARMONA
2023
-
Development of prosocial competencies in PETE and Sport Science students. Social justice, Service-Learning and Physical Activity in cultural diversity contexts
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 28, Núm. 3, pp. 244-258
-
Leading intercultural schools: the role of attentiveness in cultural diverse contexts
International Journal of Leadership in Education
-
Retrospective and Prospective Analysis on “Sexting”: Indicators of Productivity, Dispersion, and Content (2009–2019)
Archives of Sexual Behavior, Vol. 52, Núm. 4, pp. 1753-1766
-
Uso de la Inteligencia Artificial en la docencia universitaria: posibilidades de Chat GPT en el aula
Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa (Dykinson), pp. 661-670
2022
-
Evaluations in the Moodle-Mediated Music Teaching-Learning Environment
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 27, Núm. 1, pp. 17-31
-
Retrospective and Prospective Analysis on Educational Leadership: Indicators of Productivity, Dispersion, and Content
Research in Educational Administration and Leadership, Vol. 7, Núm. 2, pp. 320-356
-
Teacher Training for Educational Change: The View of International Experts
Contemporary Educational Technology, Vol. 14, Núm. 1
-
The integration of emerging technologies in socioeconomically disadvantaged educational contexts. The view of international experts
Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 38, Núm. 4, pp. 1185-1197
2021
-
Educational Leadership for Social Justice in Multicultural Contexts: The Case of Melilla, Spain
Leadership and Policy in Schools, Vol. 20, Núm. 1, pp. 76-94
-
Liderazgo educativo en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria en España
Investigación educativa ante los actuales retos migratorios (Dykinson), pp. 1420-1432
2020
-
Aprendizaje basado en proyectos y gamificación para el desarrollo de la competencia digital en las titulaciones de educación
La nueva gestión del conocimiento
-
Creando lazos interculturales entre las familias y los centros educativos de Melilla: la comunicación mediada por TIC como herramienta facilitadora de la inclusión educativa de las diferentes culturas
Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (Dykinson), pp. 2186-2197
-
Herramientas eficaces para la aplicación del "flipped learning" en las aulas
Experiencias e Investigaciones en Contextos Educativos (Dykinson), pp. 62-75
-
Liderança e auto-avaliação institucional
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Vol. 15, Núm. 4, pp. 2600-2610
-
‘Hard-to-reach’ parents: immigrant families’ participation in schools and the views of parent association leaders in Spain and the United States
Research Papers in Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 337-358
2019
-
Burnout syndrome in secondary school teachers: a systematic review and meta-analysis
Social Psychology of Education, Vol. 22, Núm. 1, pp. 189-208
-
Cantón Mayo, I. y Tardif , M. (coords.) (2018). Identidad profesional docente. Madrid: Narcea, 229 pp.
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 71, Núm. 2, pp. 178-180
-
Experiencia de ApS en la formación inicial del profesorado del doble grado de Educación Primaria y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte. El contexto multicultural como marco de actuación
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 49, Núm. 4, pp. 143-162
-
Innovación educativa en la sociedad digital
coord.
Dykinson
-
Liderazgo educativo en la formación inicial del profesorado de educación infantil y primaria en Andalucía, Ceuta y Melilla
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 1979-1989