MARÍA CONSUELO
CAÑADAS SANTIAGO
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
ANTONIO JAVIER
MORENO VERDEJO
PROFESOR PERMANENTE LABORAL
Publicacions en què col·labora amb ANTONIO JAVIER MORENO VERDEJO (11)
2024
-
First encounter with constructing graphs in the functional thinking approach to school algebra in 3rd and 4th grades
ZDM - Mathematics Education
-
Structure recognition and generalization by second-graders in direct and inverse forms of a linear function
Mathematical Thinking and Learning
-
The Evolution from “I think it plus three” Towards “I think it is always plus three.” Transition from Arithmetic Generalization to Algebraic Generalization
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 5, pp. 971-991
2023
-
Gráficos asociados al pensamiento funcional en educación primaria
Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 26, Núm. 3, pp. 555-569
-
Una mirada a través de gráficos funcionales del alumnado de quinto de Educación Primaria
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 435-442
2022
-
Functional Relationships Evidenced and Representations Used by Third Graders Within a Functional Approach to Early Algebra
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 6, pp. 1183-1202
-
Introducing tables to second-grade elementary students in an algebraic thinking context
Mathematics, Vol. 10, Núm. 1
-
Pensamiento funcional de estudiantes de 2º de primaria: estructuras y representaciones
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 16, Núm. 3, pp. 215-236
2021
-
Generalization process by second grade students
Mathematics, Vol. 9, Núm. 10
-
Structures in direct and inverse forms of a function evidenced by 7 8-year-old students Estruturas nas formas direta e inversa de uma função por estudantes de 7-8 anos
Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2, pp. 1-16
2020
-
Estructuras evidenciadas por estudiantes de segundo de primaria en las formas directa e inversa de una función lineal
Técnicas y fórmulas de la nueva docencia (Tirant Humanidades), pp. 439-450