Publicaciones (38) Publicaciones de MARÍA ENRIQUETA CORTÉS DE LOS RÍOS

2023

  1. A linguistic analysis of the dominant axiological values in Moroccan drink brand names

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 29, Núm. 1, pp. 155-176

  2. A linguistic analysis of the dominant axiological values in Moroccan drink brand names

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 29, Núm. 2, pp. 155-176

2022

  1. Cognitive operations in eco-friendly car advertising.

    IJES: international journal of English studies, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-99

  2. Examining the metonymic relation between a brand name and a product: A case study of Moroccan cosmetic brand names

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 44, pp. 391-416

2020

  1. Meaning construction in the Brexit process

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 26, Núm. 2, pp. 39-57

2018

  1. Meaning Construction in Print Beer Ads

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 57, pp. 101-119

2017

  1. A cognitive-axiological approach to the chairman’s letter of the leading civil aircraft manufacturers

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 34, pp. 111-136

  2. A multimodal analysis of cognitive tools portraying terrorist affairs

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 23, Núm. 2, pp. 359-383

  3. Developing business English students’ metaphorical competence in foreign language learning Higher Education contexts

    ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 38, pp. 113-138

2016

  1. Estudio cognitivo del componente visual en la publicidad de automóviles

    Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016), pp. 173-175

  2. The promotion of health and beauty tourism through websites: a linguistic analysis

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 62-83

2010

  1. Cognitive devices to communicate the economic crisis: an analysis through covers in The Economist

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 20, pp. 81-106

2009

  1. A cognitive-axiological approach print eco-advertisements in the economist: the energy sector under scrutiny

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 4, pp. 59-78

  2. La metáfora y los esquemas de imagen en el léxico financiero

    Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009

  3. Persuasive nature of image schematic devices in advertising: their use for introducing sexisms

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 22, pp. 239-270

  4. Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now ed. lit.

    Universidad de Almería