MARÍA ENRIQUETA
CORTÉS DE LOS RÍOS
Investigadora en el periodo 1992-1993
Publicaciones (38) Publicaciones de MARÍA ENRIQUETA CORTÉS DE LOS RÍOS
2023
-
A linguistic analysis of the dominant axiological values in Moroccan drink brand names
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 29, Núm. 1, pp. 155-176
-
A linguistic analysis of the dominant axiological values in Moroccan drink brand names
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 29, Núm. 2, pp. 155-176
2022
-
Cognitive operations in eco-friendly car advertising.
IJES: international journal of English studies, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-99
-
Examining the metonymic relation between a brand name and a product: A case study of Moroccan cosmetic brand names
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 44, pp. 391-416
2020
-
Meaning construction in the Brexit process
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 26, Núm. 2, pp. 39-57
2018
-
Meaning Construction in Print Beer Ads
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 57, pp. 101-119
2017
-
A cognitive-axiological approach to the chairman’s letter of the leading civil aircraft manufacturers
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 34, pp. 111-136
-
A multimodal analysis of cognitive tools portraying terrorist affairs
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 23, Núm. 2, pp. 359-383
-
Developing business English students’ metaphorical competence in foreign language learning Higher Education contexts
ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 38, pp. 113-138
2016
-
Estudio cognitivo del componente visual en la publicidad de automóviles
Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016), pp. 173-175
-
The promotion of health and beauty tourism through websites: a linguistic analysis
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 62-83
2014
-
Propuesta de conceptualización de terminología especializada en la base de conocimiento FunGramKB: desambiguación de términos comunes en el ámbito general y el especializado
TIC, trabajo colaborativo e interacción en Terminología y Traducción
-
The implementation of the axiological parameter in a verbal subontology for natural languaje processing
Evaluation in context (John Benjamins), pp. 117-136
2013
-
The integration of the axiological parameter in the category entity in fungramkb core ontology
La lingüística aplicada en la era de la globalización
2010
-
Cognitive devices to communicate the economic crisis: an analysis through covers in The Economist
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 20, pp. 81-106
2009
-
A cognitive-axiological approach print eco-advertisements in the economist: the energy sector under scrutiny
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 4, pp. 59-78
-
La metáfora y los esquemas de imagen en el léxico financiero
Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009
-
Persuasive nature of image schematic devices in advertising: their use for introducing sexisms
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 22, pp. 239-270
-
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now
ed. lit.
Universidad de Almería
2008
-
Estudio cognitivo del componente visual de mensajes publicitarios anunciados en la campaña de navidad
25 años de lingüística en España. Hitos y retos