MARÍA ENRIQUETA
CORTÉS DE LOS RÍOS
Investigadora en el periodo 1992-1993
Publicaciones (37) Publicaciones de MARÍA ENRIQUETA CORTÉS DE LOS RÍOS
2023
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A linguistic analysis of the dominant axiological values in Moroccan drink brand names
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 29, Núm. 2, pp. 155-176
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A linguistic analysis of the dominant axiological values in Moroccan drink brand names
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 29, Núm. 1, pp. 155-176
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New perspectives in teaching and learning with ICTs in global higher education systems
IGI Global, pp. 1-314
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Preface: New contexts, new ways?
New Perspectives in Teaching and Learning With ICTs in Global Higher Education Systems
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Using PBL to teach english language and culture at the tertiary level
New Perspectives in Teaching and Learning With ICTs in Global Higher Education Systems (IGI Global), pp. 152-164
2022
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Cognitive operations in eco-friendly car advertising.
IJES: international journal of English studies, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-99
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Examining the metonymic relation between a brand name and a product: A case study of Moroccan cosmetic brand names
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 44, pp. 391-416
2020
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Meaning construction in the Brexit process
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 26, Núm. 2, pp. 39-57
2018
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Meaning Construction in Print Beer Ads
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 57, pp. 101-119
2017
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A cognitive-axiological approach to the chairman’s letter of the leading civil aircraft manufacturers
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 34, pp. 111-136
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A multimodal analysis of cognitive tools portraying terrorist affairs
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 23, Núm. 2, pp. 359-383
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Developing business English students’ metaphorical competence in foreign language learning Higher Education contexts
ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 38, pp. 113-138
2016
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Estudio cognitivo del componente visual en la publicidad de automóviles
Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016), pp. 173-175
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The promotion of health and beauty tourism through websites: a linguistic analysis
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 62-83
2015
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The financial language used to communicate the same socio-economic events in english and Spanish press through metaphors and metonymies
ESP Today, Vol. 3, Núm. 2, pp. 216-237
2014
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Propuesta de conceptualización de terminología especializada en la base de conocimiento FunGramKB: desambiguación de términos comunes en el ámbito general y el especializado
TIC, trabajo colaborativo e interacción en Terminología y Traducción
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The implementation of the axiological parameter in a verbal subontology for natural languaje processing
Evaluation in context (John Benjamins), pp. 117-136
2013
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The integration of the axiological parameter in the category entity in fungramkb core ontology
La lingüística aplicada en la era de la globalización
2010
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Cognitive devices to communicate the economic crisis: an analysis through covers in The Economist
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 20, pp. 81-106
2009
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A cognitive-axiological approach print eco-advertisements in the economist: the energy sector under scrutiny
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 4, pp. 59-78