MARÍA DEL MAR
ORTIZ CAMACHO
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Antonio
Granero Gallegos
Publicacions en què col·labora amb Antonio Granero Gallegos (12)
2023
2021
-
Improvement of attention and stress levels in students through a Mindfulness intervention program
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 132-142
2019
-
Prediction of intention to practice leisure-time physical activity according to the learning climate and self-determined motivation in physical education
Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte, Núm. 52, pp. 63-72
-
Relación entre el clima de aprendizaje en educación física y la percepción de los estudiantes en las competencias del profesorado
riccafd: Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, Vol. 8, Núm. 2, pp. 143-153
2018
-
Can physical education contribute to learning English? Structural model from self-determination theory
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
-
Modelo de predicción de las metas de logro en Educación Física
Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte, Núm. 50, pp. 23-32
-
Spanish adaptation and psychometric properties of the sport motivation scale-ii with high school physical education students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 12
2017
2015
-
Predicting satisfaction in physical education from motivational climate and self-determined motivation
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 34, Núm. 2, pp. 210-224
2014
-
Validación española del «intention to partake in leisure-time physical activity»
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 26, pp. 40-45
2012
-
Analysis of motivational profiles of satisfaction and importance of physical education in high school adolescents
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 11, Núm. 4, pp. 614-623
-
Quasi-experimental study of the effect of an adventure education programme on classroom satisfaction, physical self-concept and social goals in physical education
Psychologica Belgica, Vol. 52, Núm. 4, pp. 369-386