Publicaciones en las que colabora con Natalia Padilla Zea (19)

2018

  1. Introduciendo una historia interactiva en una experiencia geolocalizada

    Revista Colombiana de Computación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 69-85

  2. Modelo para la integración de procesos educativos en una aventura gráfica

    Campus Virtuales, Vol. 7, Núm. 1, pp. 33-50

  3. PLAGER-VG: platform for managing educational multiplayer video games

    Multimedia Tools and Applications, Vol. 77, Núm. 2, pp. 2115-2152

2017

  1. Introducing an interactive story in a geolocalized experience

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. The graphic adventure as an instrument to assist comprehensive reading

    ACM International Conference Proceeding Series

2015

  1. A design process for balanced educational video games with collaborative activities

    DYNA: revista de la Facultad de Minas. Universidad Nacional de Colombia. Sede Medellín, Vol. 82, Núm. 193, pp. 223-232

  2. Evaluación continua para aprendizaje basado en competencias: Una propuesta para videojuegos educativos

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 21

2014

  1. Continuous assessment in educational video games. A roleplaying approach

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. Diseñando videojuegos para aprender de forma divertida: En busca del equilibrio perdido

    CEUR Workshop Proceedings

  3. Implementación de la evaluación continua en videojuegos educativos: Qué, cómo y dónde evaluar

    Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida: actas del XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE' 14)

  4. Implementation of continuous assessment in educational video games what, how and where to evaluate

    2014 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2014

2013

  1. Architecture for monitoring learning processes using video games

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Evolutionary authoring tool for adaptive hypermedia with multimodal navigation

    New Review of Hypermedia and Multimedia

  3. Involving Teachers in the Educational Video Games Design Process

    IDEE: PROCEEDINGS OF THE 2ND INTERNATIONAL WORKSHOP ON INTERACTION DESIGN IN EDUCATIONAL ENVIRONMENTS

  4. Involving teachers in the educational video games design process

    Proceedings of IDEE 2013: 2nd International Workshop on Interaction Design in Educational Environments - In Conjunction with the 15th Int. Conference on Enterprise Information Systems, ICEIS 2013

2012

  1. Videojuegos educativos: teorías y propuestas para el aprendizaje en grupo

    Ciencia e Ingeniería Neogranadina, Vol. 22, Núm. 1

2011

  1. A model-based approach to designing educational multiplayer video games

    Studies in Computational Intelligence, Vol. 350, pp. 167-191

2009

  1. Modeling a VGSCL system to analyze collaboration

    International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2009