Publicaciones (56) Publicaciones de MARÍA VANESA MARTOS NÚÑEZ

2024

  1. Chromatographic Techniques for the Detection and Identification of Olive Oil Adulteration

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 13, pp. 1-9

  2. Highly deformable and strongly magnetic semi-interpenetrating hydrogels based on alginate or cellulose

    International Journal of Biological Macromolecules, Vol. 260

2023

  1. Application of novel technologies for the sustainability of natural parks

    Espacios naturales protegidos en Andalucía: impacto de las tecnologías de la información, de la comunicación y de la inteligencia artificial en su protección y conservación (Tirant lo Blanch), pp. 307-337

  2. Blockchain in Agriculture: A PESTELS Analysis

    IEEE Access, Vol. 11, pp. 73647-73679

  3. Effect of the Mode of Fermentation on the Behavior of Penicillium bilaiae in Conditions of Abiotic Stress

    Microorganisms, Vol. 11, Núm. 4

  4. Extraction of physicochemical properties from the fluorescence spectrum with 1D convolutional neural networks: Application to olive oil

    Journal of Food Engineering, Vol. 336

  5. The application of novel technologies for the sustainability of natural parks

    Protected areas in Andalusia: the impact of information, communication and artificial intelligence technologies on their protection and conservation (Tirant lo Blanch), pp. 279-309

  6. The environmental significance of biotechnologically treated insoluble phosphates and P-solubilizing microorganisms

    Biofertilizers: Agricultural Uses, Management and Environmental Effects (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 117-137

2022

  1. A survey on computational taste predictors

    European Food Research and Technology, Vol. 248, Núm. 9, pp. 2215-2235

  2. Analizando las posibles aplicaciones de los drones y los satélites en la enseñanza de Fisiología Vegetal

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 90-93

  3. Aplicación de las técnicas de medida de fluorescencia para el estudio de la fotosíntesis en la enseñanza práctica de Ecofisiología Vegetal

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 167-170

  4. Artificial Intelligence (AI) as a complementary technology for agricultural Remote Sensing (RS) in plant physiology teaching

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 695-701

  5. Combating Salinity Through Natural Plant Extracts Based Biostimulants: A Review

    Frontiers in Plant Science, Vol. 13

  6. Compact optical fluorescence sensor for food quality control using artificial neural networks: Application to olive oil

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

  7. Determinación semicuantitativa del punto de compensación para el CO2 en plantas C3 y C4 como práctica experimental en la docencia de Ecofisiología Vegetal

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 239-244

  8. Enseñanza del Análisis Sensorial en un Panel de Cata y su relación con las propiedades del Aceite de Oliva Virgen

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 87-89

  9. Estudiando el desarrollo del grano de polen y la formación del tubo polínico in vitro en anteras de tabaco (Nicotiana Tabacum) para la enseñanza práctica de la Biotecnología Vegetal

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 216-220

  10. Estudio de las maderas utilizadas en edificios históricos y tradicionales del barrio del Albaicín de Granada. Transversalidad de la educación de las ciencias experimentales con las artes, la arquitectura y la historia

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 282-303

  11. Fungi, P-Solubilization, and Plant Nutrition

    Microorganisms, Vol. 10, Núm. 9

  12. Learning about chlorophyll and anthocyanins as potential indicators of plant physiological state

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 171-176