DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Departamento
Universidad de Zaragoza
Zaragoza, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Zaragoza (22)
2023
-
Conocimiento didáctico-matemático sobre la distribución de la media muestral de profesorado de bachillerato en formación
Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1
-
Prospective secondary school teachers’ knowledge of sampling distribution properties
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 5
2022
-
Didactic Suitability of Official Peruvian Secondary Education Curriculum Materials in Probability
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 73, pp. 888-922
-
Ontosemiotic analysis of Peruvian curriculum documents about probability
Educacion Matematica, Vol. 34, Núm. 3, pp. 97-131
-
SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ UNDERSTANDING OF SAMPLING VARIABILITY
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Understanding statistical tables: a survey of research
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 38, Núm. 2
2021
-
Análisis de vídeos educativos de matemáticas en línea por estudiantes de máster de secundaria
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Prospective mathematics teachers understanding of classical and frequentist probability
Mathematics, Vol. 9, Núm. 19
2020
-
An onto-semiotic approach to the analysis of the affective domain in mathematics education
Cambridge Journal of Education, Vol. 50, Núm. 1, pp. 1-20
-
Didactical analysis of a lesson on proportionality of a primary school textbook using tools of the onto-semiotic approach
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 40-68
-
La cuestión de la idoneidad de los vídeos educativos de matemáticas: una experiencia de análisis con futuros maestros de educación primaria
Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 275, pp. 27-49
2019
-
AN EXPERIENCE OF TRAINING TEACHERS TO USE TECHNOLOGY IN CORRELATION AND REGRESSION
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019)
-
Cognitive analysis on prospective mathematics teachers' reasoning using area and tree diagrams
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 27, Núm. 2, pp. 18-32
-
ONTO-SEMIOTIC ANALYSIS OF A LESSON ON PERCENTAGES
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019)
2018
-
El diagrama de árbol: un recurso intuitivo en Probabilidad y Combinatoria
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 100, pp. 49-63
-
Elaboration of specific didactical suitability criteria in probability: Application for reflection on the teaching practice
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 32, Núm. 61, pp. 526-548
-
Pensamiento algebraico temprano de alumnos de quinto de primaria en la resolución de una tarea de proporcionalidad
Investigación en Educación Matemática XXII
-
TECHNOLOGICAL TOOLS IN THE TRAINING OF TEACHERS: AN EXPERIENCE IN THE TOPIC OF CORRELATION AND REGRESSION
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED)
2017
-
Aplicación de indicadores de idoneidad afectiva en un proceso de enseñanza de probabilidad en educación secundaria
Perspectiva Educacional, Vol. 56, Núm. 2, pp. 92-116
-
MEANING OF SAMPLING FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
10TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2017)