Publicaciones (67) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. 2007-2017: A decade of key competences in Spain

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 381-399

  2. A Geometrical Interpretation of Collinearity: A Natural Way to Justify Ridge Regression and Its Anomalies

    International Statistical Review, Vol. 88, Núm. 3, pp. 776-792

  3. A dissipative Kepler problem with a family of singular drags

    Celestial Mechanics and Dynamical Astronomy, Vol. 132, Núm. 3

  4. Actitudes hacia la estadística descriptiva y su enseñanza en futuros profesores

    Cadernos de Pesquisa, Vol. 50, Núm. 178, pp. 964-980

  5. An onto-semiotic approach to the analysis of the affective domain in mathematics education

    Cambridge Journal of Education, Vol. 50, Núm. 1, pp. 1-20

  6. Análisis de los argumentos dados por docentes en formación a una tarea sobre derivadas

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173-203

  7. Attitudes towards descriptive statistics and its teaching in prospective teachers abstract

    Cadernos de Pesquisa, Vol. 50, Núm. 178, pp. 964-980

  8. Attitudes towards probability and its teaching in prospective mathematics teachers from Chile and Spain

    Acta Scientiae, Vol. 22, Núm. 2, pp. 48-66

  9. Burnout syndrome in paediatric oncology nurses: A systematic review and meta-analysis

    Healthcare (Switzerland), Vol. 8, Núm. 3

  10. Chilean primary school children's understanding of statistical graphs

    Acta Scientiae, Vol. 22, Núm. 5, pp. 2-24

  11. Colombian Community of Mathematics Education: A documentary characterization

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 64, Núm. 68, pp. 1221-1242

  12. Comparative Study on Mathematical Anxiety Among Students From Costa Rica and Spain

    Revista Electrónica Educare, Vol. 24, Núm. 2

  13. Comprendiendo la independencia y el condicionamiento

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 89, pp. 10-13

  14. Comprensión del intervalo de confianza por estudiantes de Bachillerato

    Avances de investigación en educación matemática, Núm. 18, pp. 103-117

  15. Conocimiento especializado de profesores de matemática en formación inicial sobre aspectos lógicos y sintácticos de la demostración

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 14, Núm. 2, pp. 85-117

  16. Conocimiento sobre tablas estadísticas por estudiantes chilenos de tercer año de Educación Primaria

    Educación matemática, Vol. 32, Núm. 2, pp. 247-277

  17. Construcción y validación de un instrumento de observación de clases de probabilidad

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 2, pp. 25-43

  18. Current statistics and depinning transition for a one-dimensional Langevin process in the weak-noise limit

    Journal of Statistical Mechanics: Theory and Experiment, Vol. 2020, Núm. 9

  19. Didactical analysis of a lesson on proportionality of a primary school textbook using tools of the onto-semiotic approach

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 40-68

  20. El Enfoque ontosemiótico: implicaciones sobre el carácter prescriptivo de la didáctica

    Revista chilena de educación matemática, Vol. 12, Núm. 2, pp. 47-59