Departamento
DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Publicaciones (67) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
2007-2017: A decade of key competences in Spain
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 381-399
-
A Geometrical Interpretation of Collinearity: A Natural Way to Justify Ridge Regression and Its Anomalies
International Statistical Review, Vol. 88, Núm. 3, pp. 776-792
-
A dissipative Kepler problem with a family of singular drags
Celestial Mechanics and Dynamical Astronomy, Vol. 132, Núm. 3
-
Actitudes hacia la estadística descriptiva y su enseñanza en futuros profesores
Cadernos de Pesquisa, Vol. 50, Núm. 178, pp. 964-980
-
An onto-semiotic approach to the analysis of the affective domain in mathematics education
Cambridge Journal of Education, Vol. 50, Núm. 1, pp. 1-20
-
Análisis de los argumentos dados por docentes en formación a una tarea sobre derivadas
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173-203
-
Attitudes towards descriptive statistics and its teaching in prospective teachers abstract
Cadernos de Pesquisa, Vol. 50, Núm. 178, pp. 964-980
-
Attitudes towards probability and its teaching in prospective mathematics teachers from Chile and Spain
Acta Scientiae, Vol. 22, Núm. 2, pp. 48-66
-
Burnout syndrome in paediatric oncology nurses: A systematic review and meta-analysis
Healthcare (Switzerland), Vol. 8, Núm. 3
-
Chilean primary school children's understanding of statistical graphs
Acta Scientiae, Vol. 22, Núm. 5, pp. 2-24
-
Colombian Community of Mathematics Education: A documentary characterization
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 64, Núm. 68, pp. 1221-1242
-
Comparative Study on Mathematical Anxiety Among Students From Costa Rica and Spain
Revista Electrónica Educare, Vol. 24, Núm. 2
-
Comprendiendo la independencia y el condicionamiento
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 89, pp. 10-13
-
Comprensión del intervalo de confianza por estudiantes de Bachillerato
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 18, pp. 103-117
-
Conocimiento especializado de profesores de matemática en formación inicial sobre aspectos lógicos y sintácticos de la demostración
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 14, Núm. 2, pp. 85-117
-
Conocimiento sobre tablas estadísticas por estudiantes chilenos de tercer año de Educación Primaria
Educación matemática, Vol. 32, Núm. 2, pp. 247-277
-
Construcción y validación de un instrumento de observación de clases de probabilidad
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 2, pp. 25-43
-
Current statistics and depinning transition for a one-dimensional Langevin process in the weak-noise limit
Journal of Statistical Mechanics: Theory and Experiment, Vol. 2020, Núm. 9
-
Didactical analysis of a lesson on proportionality of a primary school textbook using tools of the onto-semiotic approach
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 40-68
-
El Enfoque ontosemiótico: implicaciones sobre el carácter prescriptivo de la didáctica
Revista chilena de educación matemática, Vol. 12, Núm. 2, pp. 47-59