Departamento
DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Artículos (26) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2011
-
A practical, one-pot synthesis of highly substituted thiophenes and benzo[b]thiophenes from bromoenynes and o-alkynylbromobenzenes
Organic Letters, Vol. 13, Núm. 19, pp. 5100-5103
-
A stratigraphic framework for the Pliocene-Pleistocene continental sediments of the Guadix Basin (Betic Cordillera, S. Spain)
Quaternary International, Vol. 243, Núm. 1, pp. 16-32
-
Age and gender differences in Body Mass Index, ocular, and back disorders in 8-12-year old children
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 6, Núm. 4, pp. 657-672
-
Approaches to the synthesis of 2,3-dihaloanilines. Useful precursors of 4-functionalized-1 H-indoles
Journal of Organic Chemistry, Vol. 76, Núm. 9, pp. 3416-3437
-
Combined directed ortho-zincation and palladiumcatalyzed strategies: Synthesis of 4,n-dimethoxysubstituted benzo[b]furans
Beilstein Journal of Organic Chemistry, Vol. 7, pp. 1255-1260
-
Deciphering tectonic- and erosion-driven exhumation of the Nevado-Filábride Complex (Betic Cordillera, Southern Spain) by low temperature thermochronology
Terra Nova, Vol. 23, Núm. 4, pp. 257-263
-
Descubrimientos y sentimientos en los manuales de Física del siglo XIX
Revista iberoamericana de física, Vol. 7, Núm. 1, pp. 37-44
-
Differential response of young and adult leaves to herbicide 2,4-dichlorophenoxyacetic acid in pea plants: Role of reactive oxygen species
Plant, Cell and Environment, Vol. 34, Núm. 11, pp. 1874-1889
-
Diseño y desarrollo del máster en profesorado de educación secundaria durante su primer año de implantación
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 8, Núm. 1
-
Diseño, fundamentación y validación de un programa virtual colaborativo en educación ambiental
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 29, Núm. 1, pp. 127-146
-
El cambio climático y el agua: lo que piensan los universitarios
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 29, Núm. 3, pp. 427-438
-
El ciclo del agua a través del cuento: un ejemplo de desarrollo de competencias en cuarto curso de educación primaria
Aula de innovación educativa, Núm. 207, pp. 22-27
-
El conocimiento profesional del profesorado de ciencias sobre la educación ambiental: Primera fase
Bio-grafía: escritos sobre la biología y su enseñanza, Núm. 1, pp. 160-167
-
Evidence for surface uplift of the Atlas Mountains and the surrounding peripheral plateaux: Combining apatite fission-track results and geomorphic indicators in the Western Moroccan Meseta (coastal Variscan Paleozoic basement)
Tectonophysics, Vol. 502, Núm. 1-2, pp. 90-104
-
Factores que influyen en las conductas alimentarias de los adolescentes: aplicación y validación de un instrumento diagnóstico
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 9, Núm. 25, pp. 1219-1244
-
Formación del profesorado de ciencias agronómicas de la Universidad cubana de Ciego Ávila en educación ciencia-tecnología-sociedad
Didasc@lia: Didáctica y Educación, Vol. 2, Núm. 1, pp. 89-100
-
Formation, infill, and dissection of a latest-Pleistocene landslide-dammed reservoir (Betic Cordillera, Southern Spain): Upstream and downstream geomorphological and sedimentological evidence
Quaternary International, Vol. 233, Núm. 1, pp. 61-71
-
Hábitos e ingestas alimentarias de los adolescentes melillenses (España)
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Núm. 41, pp. 65-84
-
In vitro and in vivo activity of three sesquiterpenes against L3 larvae of Anisakis type I
Experimental Parasitology, Vol. 127, Núm. 2, pp. 405-408
-
La Agenda 21 y la huella ecológica como instrumentos para lograr una universidad sostenible
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 29, Núm. 2, pp. 207-220