Departamento
DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Publicaciones (27) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A teaching proposal on the new water culture for students aged 14–15: design, application and evaluation in a Colombian context
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Analysis of the Genetic Relationship between Atherosclerosis and Non-Alcoholic Fatty Liver Disease through Biological Interaction Networks
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 4
-
Análisis de los contenidos de Genética en las pruebas de acceso a la universidad (2010-2019)
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 2, pp. 2104-2104
-
Análisis del impacto de un programa formativo STEM en los modelos mentales y la actitud de docentes en formación
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 32, pp. 39-50
-
Aprendiendo sobre higiene alimentaria
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 112, pp. 1002-1002
-
Cardioprotective function of sclerostin by reducing calcium deposition, proliferation, and apoptosis in human vascular smooth muscle cells
Cardiovascular Diabetology, Vol. 22, Núm. 1
-
Cómo enseñar a diseñar Secuencias de Actividades de Ciencias: Principios, elementos y herramientas de diseño
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3801
-
Diseño e implementación en Educación Secundaria Obligatoria de una secuencia de indagación para eliminar el virus SARS-CoV-2 de las manos
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3802
-
Do patients with type 2 diabetes have impaired hip bone microstructure? A study using 3D modeling of hip dual-energy X-ray absorptiometry
Frontiers in Endocrinology, Vol. 13
-
Evaluating a Secondary Education Urban Ecology Project within the Framework of a Problem-Based Learning Methodology
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9
-
Evaluation of a sustainable educational proposal with a STEM approach to improve attitudes towards science or mathematics in 5th and 6th grade primary school students in Spain
Investigacoes em Ensino de Ciencias, Vol. 28, Núm. 1, pp. 111-126
-
First magnetostratigraphic results in the Aïn Beni Mathar-Guefaït Basin, Northern High Plateaus (Morocco): The Pliocene-Pleistocene Dhar Iroumyane composite section
Geobios, Vol. 76, pp. 18-37
-
How university professors foster argumentation in their teaching processes and how their students respond. A case study
Teacher Development, Vol. 27, Núm. 4, pp. 506-524
-
Influence of the Mediterranean Diet on Healthy Aging
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 5
-
Introducing Virtual Reality and Emerging Technologies in a Teacher Training STEM Course
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10
-
Investigaciones secuenciadas por grado de autonomía para el desarrollo de prácticas científicas en 2º y 3º de ESO
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1103-1103
-
Knowledge of Trainee Teachers about the New Water Culture: A Comparative Study between Two Spanish Cities
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 18
-
Microfluidic amperometric immunosensor based on porous nanomaterial towards claudin7 determination for colorectal cancer diagnosis
Talanta, Vol. 251
-
Multivariate Analysis of Beliefs in Pseudoscience and Superstitions Among Pre-service Teachers in Spain
Science and Education, Vol. 32, Núm. 4, pp. 909-925
-
Non-destructive techniques (NDT) and statistical analysis for the characterization of bricks made with added glass
Construction and Building Materials, Vol. 408