DIDÁCTICA Y ORGANIZACIÓN ESCOLAR
Departamento
José María
Fernández Batanero
Publicaciones en las que colabora con José María Fernández Batanero (30)
2023
-
Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197
2022
-
Assistive technology for the inclusion of students with disabilities: a systematic review
Educational Technology Research and Development, Vol. 70, Núm. 5, pp. 1911-1930
-
Challenges and trends in the use of technology by hearing impaired students in higher education
Technology and Disability, Vol. 34, Núm. 2, pp. 101-111
-
Digital competences for teacher professional development. Systematic review
European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 4, pp. 513-531
-
Networking for online teacher collaboration
Interactive Learning Environments, Vol. 30, Núm. 9, pp. 1736-1750
-
Promoting professionalism through preservice teachers’ collaboration
European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 5, pp. 634-652
2021
-
Immigrant Pupils and Intercultural Teaching Competencies
Education and Urban Society, Vol. 53, Núm. 2, pp. 163-184
-
Mapping teacher collaboration for school success
School Effectiveness and School Improvement, Vol. 32, Núm. 4, pp. 631-649
2020
-
Do Regular Schools in Spain Respond to the Educational Needs of Students with Down Syndrome?
Journal of Child and Family Studies, Vol. 29, Núm. 9, pp. 2355-2363
-
Impact of the information and communication technologies on the education of students with down syndrome: A bibliometric study (2008-2018)
European Journal of Educational Research, Vol. 9, Núm. 1, pp. 79-89
2019
-
Physical education teachers and their ict training applied to students with disabilities. The case of Spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 9
-
Using mobile devices for improving learning outcomes and teachers' professionalization
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 24
2018
-
Formación de excelencia y competencia digital: El caso de la mención de pedagogía terapéutica de la UCLM
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
TIC y discapacidad: Principales barreras para la formación del profesorado
EDMETIC, Vol. 7, Núm. 1, pp. 1-25
2017
-
Capítulo 110. Profesorado universitario y estudiantes con discapacidad
Respuestas e intervenciones educativas en una sociedad diversa (Comares), pp. 998-1008
-
Los conceptos de diversidad funcional y discapacidad. Una mirada a través de directivos y responsables tecnológicos
Investigaciones Educativas Hispano-Mexicanas (Afoe), pp. 222-237
-
TIC y discapacidad. Conocimiento del profesorado de educación primaria en Andalucía
Aula abierta, Vol. 46, Núm. 2, pp. 65-72
2015
-
Atención a la diversidad en el Aula de Educación Infantil
Madrid : Paraninfo Universidad, 2015
2013
-
El Liderazgo como criterio de calidad en la educación inclusiva
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 24, pp. 83-102
-
Liderazgo directivo e inclusión educativa: estudio de casos
Perfiles educativos, Vol. 35, Núm. 142, pp. 27-41