Departamento
PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Publicaciones (110) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
Estrategias de afrontamiento, empatía y tendencia prosocial en universitarios
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 187-200
-
Academic Achievement, Self-Concept, Personality and Emotional Intelligence in Primary Education. Analysis by Gender and Cultural Group
Frontiers in Psychology, Vol. 10
-
Acciones educativas innovadoras para el día internacional de la mujer y la niña en la ciencia infantil y primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 449-458
-
Active Methodologies in Higher Education: Perception and Opinion as Evaluated by Professors and Their Students in the Teaching-Learning Process
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Active aging program in nursing homes: effects on psychological well-being and life satisfaction
Psychosocial Intervention, Vol. 29, Núm. 1, pp. 49-57
-
Analysis of pre-service teachers’ attitudes towards inclusive education
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 26, Núm. 1
-
Ansiedad escénica musical en profesorado de conservatorio: frecuencia y análisis por género
Revista de Psicología y Educación, Vol. 15, Núm. 1, pp. 30-45
-
Análisis acústico de la voz para la detección del deterioro cognitivo
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 67-76
-
Análisis de las Actitudes hacia la Discapacidad de la Familia en Educación Infantil
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 13, Núm. 1, pp. 75-91
-
Are the symptoms really remitting? How the subjective interpretation of outcomes can produce an illusion of causality
Judgment and Decision Making, Vol. 15, Núm. 4, pp. 572-585
-
Assessment of emotional intelligence in adults with down syndrome: Psychometric properties of the Emotional Quotient Inventory
PloS one, Vol. 15, Núm. 7, pp. e0236087
-
Attachment style and prenatal expectations from a Bayesian perspective
Psicothema, Vol. 32, Núm. 1, pp. 138-144
-
Attachment style and prenatal expectations from a bayesian perspective
Psicothema, Vol. 32, Núm. 1, pp. 138-144
-
Autorregulación para el aprendizaje y su influencia en la Bioética en Estudiantes Universitarios de Enfermería
Revista Internacional de Investigación en Ciencias Sociales, Vol. 16, Núm. 1
-
Believing, Bonding, Behaving, and Belonging: The Cognitive, Emotional, Moral, and Social Dimensions of Religiousness across Cultures
Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 51, Núm. 7-8, pp. 551-575
-
Biased sampling and causal estimation of health-related information: Laboratory-based experimental research
Journal of Medical Internet Research, Vol. 22, Núm. 7
-
Child sexual abuse and suicidal ideation: The differential role of attachment and emotional security in the family system
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
-
Cognitive Function Assessment of a Patient With PTSD Before and After EMDR Treatment
Journal of EMDR Practice and Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 216-228
-
Competencias emocionales de las futuras personas docentes: un estudio sobre los niveles de inteligencia emocional y empatía
Educación: revista de la Universida de Costa Rica, Vol. 44, Núm. 2, pp. 76-90
-
Creencias de futuros maestros en torno a la educación perinatal
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 165-174