Publicaciones (110) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. Estrategias de afrontamiento, empatía y tendencia prosocial en universitarios

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 187-200

  2. Academic Achievement, Self-Concept, Personality and Emotional Intelligence in Primary Education. Analysis by Gender and Cultural Group

    Frontiers in Psychology, Vol. 10

  3. Acciones educativas innovadoras para el día internacional de la mujer y la niña en la ciencia infantil y primaria

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 449-458

  4. Active Methodologies in Higher Education: Perception and Opinion as Evaluated by Professors and Their Students in the Teaching-Learning Process

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  5. Active aging program in nursing homes: effects on psychological well-being and life satisfaction

    Psychosocial Intervention, Vol. 29, Núm. 1, pp. 49-57

  6. Analysis of pre-service teachers’ attitudes towards inclusive education

    Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 26, Núm. 1

  7. Ansiedad escénica musical en profesorado de conservatorio: frecuencia y análisis por género

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 15, Núm. 1, pp. 30-45

  8. Análisis acústico de la voz para la detección del deterioro cognitivo

    Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 67-76

  9. Análisis de las Actitudes hacia la Discapacidad de la Familia en Educación Infantil

    Revista de Educación Inclusiva, Vol. 13, Núm. 1, pp. 75-91

  10. Are the symptoms really remitting? How the subjective interpretation of outcomes can produce an illusion of causality

    Judgment and Decision Making, Vol. 15, Núm. 4, pp. 572-585

  11. Assessment of emotional intelligence in adults with down syndrome: Psychometric properties of the Emotional Quotient Inventory

    PloS one, Vol. 15, Núm. 7, pp. e0236087

  12. Attachment style and prenatal expectations from a Bayesian perspective

    Psicothema, Vol. 32, Núm. 1, pp. 138-144

  13. Attachment style and prenatal expectations from a bayesian perspective

    Psicothema, Vol. 32, Núm. 1, pp. 138-144

  14. Autorregulación para el aprendizaje y su influencia en la Bioética en Estudiantes Universitarios de Enfermería

    Revista Internacional de Investigación en Ciencias Sociales, Vol. 16, Núm. 1

  15. Believing, Bonding, Behaving, and Belonging: The Cognitive, Emotional, Moral, and Social Dimensions of Religiousness across Cultures

    Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 51, Núm. 7-8, pp. 551-575

  16. Biased sampling and causal estimation of health-related information: Laboratory-based experimental research

    Journal of Medical Internet Research, Vol. 22, Núm. 7

  17. Child sexual abuse and suicidal ideation: The differential role of attachment and emotional security in the family system

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9

  18. Cognitive Function Assessment of a Patient With PTSD Before and After EMDR Treatment

    Journal of EMDR Practice and Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 216-228

  19. Competencias emocionales de las futuras personas docentes: un estudio sobre los niveles de inteligencia emocional y empatía

    Educación: revista de la Universida de Costa Rica, Vol. 44, Núm. 2, pp. 76-90

  20. Creencias de futuros maestros en torno a la educación perinatal

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 165-174