EDUCACIÓN FÍSICA Y DEPORTIVA
Departamento
JAVIER
SEVIL SERRANO
Investigador en el periodo 2020-2020
Publicaciones en las que colabora con JAVIER SEVIL SERRANO (94)
2023
-
A Qualitative Evaluation of a Community-Based Intervention on Health-Related Behaviors in Disadvantaged Women
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 94, Núm. 1, pp. 272-282
-
A systematic review in device-measured physical activity during active commuting to/from school: practical considerations to assess when, where, and how much it occurs
Transport Reviews, Vol. 43, Núm. 5, pp. 888-913
-
Adaptación al cambio climático, promoción de la salud y sostenibilidad: la pirámide de movilidad saludable y sostenible
Revista de Salud Ambiental, Vol. 23, Núm. 2, pp. 154-161
-
Are 24-hour movement recommendations associated with obesity-related indicators in the young population? A meta-analysis
Obesity, Vol. 31, Núm. 11, pp. 2727-2739
-
Centros educativos promotores de actividad física: estrategias basadas en la evidencia científica
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 37-51
-
Contribution of active commuting to and from school to device-measured physical activity levels in young people: A systematic review and meta-analysis
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 33, Núm. 11, pp. 2110-2124
-
Editorial: Family and school-based interventions to increase adolescents' leisure-time physical activity
Frontiers in Psychology
-
Efectos de un programa de intervención escolar para promover el desplazamiento activo en bicicleta de los adolescentes
MHSalud: Movimiento Humano y Salud, Vol. 20, Núm. 2
-
Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio rural
E-Balonmano.com: Revista de Ciencias del Deporte, Vol. 19, Núm. 1, pp. 79-90
-
El uso de las tecnologías para la promoción de hábitos saludables en adolescentes: el proyecto fiteens
Libro de abstract: XVII Jornadas de Innovación Universitaria: La tecnología en la transformación del aprendizaje (Dykinson), pp. 62-64
-
How coaches’ need-supportive and controlling behaviors are related to different (mal)adaptive outcomes in water polo players: a person-centered approach
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 10, pp. 8085-8096
-
Is high teacher directiveness always negative? Associations with students’ motivational outcomes in physical education
Teaching and Teacher Education, Vol. 132
-
Students’ need satisfaction and frustration profiles: Differences in outcomes in physical education and physical activity-related variables
European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 4, pp. 563-581
-
What is the role of adherence to 24-hour movement guidelines in relation to physical fitness components among adolescents?
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 33, Núm. 8, pp. 1373-1383
-
¿Son los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria lo suficientemente activos durante el recreo?
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 16-27
2022
-
24-h movement behaviours in Spanish youth before and after 1-year into the covid-19 pandemic and its relationship to academic performance
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
-
Basic psychological need frustration scale: Adaptation and validation to active commuting to school in Spanish children and adolescents
Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Vol. 91, pp. 346-356
-
Cambios provocados por la Covid-19 en la enseñanza de la Educación Física presencial: Un estudio cualitativo en docentes de Educación Primaria y Secundaria
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 1121-1131
-
Diferencias entre el modelo técnico-tradicional y el modelo comprensivo en la motivación y compromiso de jóvenes deportistas: un estudio transversal
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 421-432
-
Effects of a school-based intervention on physical activity, sleep duration, screen time, and diet in children
Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 56-65