FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Fakultät
Universidad Internacional Isabel I de Castilla
Burgos, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad Internacional Isabel I de Castilla (18)
2024
-
Health-related quality of life and injuries in physical education students: a multi-group model according to the degree of adherence to the Mediterranean diet
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1140-1152
-
Impact of Physical Activity and Bio-Psycho-Social Factors on Social Network Addiction and Gender Differences in Spanish Undergraduate Education Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 2
-
Physical activity time, alcohol consumption, mediterranean diet, and anxiety in education science students
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 1, pp. 87-102
-
Relationship between Mediterranean diet, physical activity and emotional intelligence in Spanish undergraduates
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 307-316
-
The role of resilience in the relationship between intimate partner violence severity and ICD-11 CPTSD severity
European Journal of Psychotraumatology, Vol. 15, Núm. 1
2023
-
Funcionalidad familiar, inteligencia emocional y adherencia a la dieta mediterránea en estudiantes de educación primaria. Un modelo explicativo
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Núm. 12
-
Percepción de la imagen corporal y acciones que realiza para su modificación el alumnado de primer ciclo de educación secundaria obligatoria y la perspectiva del profesorado de educación física
Journal of sport and health research, Vol. 15, Núm. 1
-
Programa de mejora competencial y psicosocioemocional del alumnado de formación profesional básica
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 489-504
-
Relationship between Physical Activity, Mediterranean Diet and Emotional Intelligence in Spanish Primary Education Students
Children, Vol. 10, Núm. 10
2022
-
Active and healthy ageing. Educational experience through intergenerational education
TECHNO REVIEW: International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 11, Núm. 2, pp. 118
-
An Explanatory Model of the Relationships between Physical Activity, Social Support and Screen Time among Adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12
-
Diseño y validación de una rúbrica para la evaluación de propuestas didácticas STEM (RubeSTEM).
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 11-34
-
Intergenerational education. An experience of promoting active ageing in older adults
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Physical Activity, Energy Expenditure, Screen Time and Social Support in Spanish Adolescents—Towards an Explanatory Model about Health Risk Factors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 16
-
The Relationships between Physical Activity, Screen Time and Sleep Time According to the Adolescents’ Sex and the Day of the Week
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
2021
-
Las familias ante la encrucijada de la alfabetización mediática e informacional
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 7, Núm. 2, pp. 46-58
2018
-
Diálogos de líderes pedagógicos por la inclusión en procesos de incremento de capacidades profesionales en sus escuelas.: El caso de Atlántida Granada
Avances en Democracia y Liderazgo Distribuido en Educación: actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación
-
Liderazgo para la construcción de culturas y prácticas profesionales inclusivas. Retos y realidades
Tendencias nacionales e internacionales en organización educativa:: entre la estabilidad y el cambio