Publicaciones (485) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. Historias de mi barrio: contemporary art in a community at high risk of social exclusion

    Educational Review, Vol. 70, Núm. 5, pp. 565-583

  2. (Re)-contextualización del modelo de cuasi-mercado en Andalucía. Dirección escolar y familias compitiendo y seleccionando

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 22, Núm. 2, pp. 269-287

  3. A Comparison of Students’ Educational Achievement across Programmes and School Types with and without CLIL Provision

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 29, pp. 29-50

  4. A Visual Model of the Lorentz Triangular Moduli Space

    American Mathematical Monthly, Vol. 125, Núm. 5, pp. 426-432

  5. A Vueltas con la Evaluación de las Competencias. Percepciones de los Alumnos y Docentes de los Grados Relacionados con la Educación Física

    Estudios pedagógicos, Vol. 44, Núm. 2, pp. 93-110

  6. A counterfactual impact evaluation of a bilingual program on students’ grade point average at a spanish university

    Evaluation and Program Planning, Vol. 68, pp. 81-89

  7. A multi-centre, randomised, double-blind, placebo-controlled clinical trial of methylphenidate in the initial treatment of acute mania (MEMAP study)

    European Neuropsychopharmacology, Vol. 28, Núm. 1, pp. 185-194

  8. A reflection on a professional problem in the context of teacher education

    Educacion Matematica, Vol. 30, Núm. 1, pp. 237-251

  9. A web 2.0 for science teaching and learning in upper high school by means of gamificación: Jedirojo Science

    JETT, Vol. 9, Núm. 1, pp. 87-101

  10. Acetabular-epiphyseal angle and hip dislocation in cerebral palsy: a preliminary study

    Radiologia, Vol. 60, Núm. 3, pp. 217-222

  11. Acoso escolar y Educación Física: una revisión sistemática

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 34, pp. 412-419

  12. Acquiring the notion of learning hypotheses in mathematics teacher education

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 32, Núm. 61, pp. 459-479

  13. Actitudes ante la diversidad cultural de progenitores y descendientes. Eficiencia de la influencia por su grado de confluencia

    Arbor: Ciencia, pensamiento y cultura, Vol. 194, Núm. 788

  14. Actitudes hacia la inmigración en España a través de la Encuesta Social Europea

    OBETS: Revista de Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 93-119

  15. Actividad física y autoconcepto: dos factores de estudio en adolescentes de zona rural

    Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 13, Núm. 2, pp. 203-210

  16. Adaptación española de la escala de liderazgo pedagógico Vanderbilt Assessment of Leadership in Education (VAL-ED)

    Universitas psychologica, Vol. 17, Núm. 1

  17. Adaptación y validación de la escala de conductas sobre sexting para adolescentes (ecs)

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 22, Núm. 3, pp. 375-390

  18. Addressing CLIL lecturers’ needs: reflections on specific methodological training

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 3, pp. 121-135

  19. Adherence to Mediterranean Diet in university students from southern Spain depending on social and academic factors and religious

    Revista Espanola de Nutricion Humana y Dietetica, Vol. 22, Núm. 2, pp. 141-148

  20. Adherence to the mediterranean diet is associated with physical activity, self-concept and sociodemographic factors in university student

    Nutrients, Vol. 10, Núm. 8