Publicaciones en las que colabora con JOSÉ ANTONIO MARÍN MARÍN (43)

2024

  1. Análisis de la actividad física y la alimentación en estudiantes de Ecuador y la influencia del apoyo familiar e institucional

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 279-288

  2. Machine Learning as a Methodological Resource in the Classroom

    Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 233-253

2023

  1. Attitudes Towards the Development of Good Practices with Augmented Reality in Secondary Education Teachers in Spain

    Technology, Knowledge and Learning, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1443-1459

  2. Design and validation of the scale to evaluate interdisciplinary work in university students from Ecuador

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 20

  3. Editorial: Pedagogical methods and technological resources in education in times of pandemic

    Frontiers in Education

  4. Flipped Learning for Promoting Self-regulation, Social Competence, and Decision-making in Pandemic Conditions

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  5. Impacto del plan lector en estudiantes de educación primaria

    Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 9, Núm. 2, pp. 149-161

  6. Incidencia de la competencia digital en el uso del e‐learning en el profesorado de música de Portugal

    Innovación y experiencias didácticas en el aprendizaje (Dykinson), pp. 7-25

  7. Influence of the application of a reading plan on motivation, emotional intelligence, fluency and reading comprehension in Spanish primary school students

    Texto Livre, Vol. 16

  8. Inteligencia Artificial y Machine Learning como recurso educativo desde la perspectiva de docentes en distintas etapas educativas no universitarias

    Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 15, pp. 58-78

  9. La expresión musical como herramienta para el desarrollo de la inteligencia emocional en el aula

    Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa (Dykinson), pp. 572-589

  10. Propuestas innovadoras en estudiantes con TEA: utilización de la realidad aumentada y virtual para atender a las necesidades educativas

    Educación en valores y normas: innovación docente y transferencia de conocimiento en cuestiones de equidad y derecho (Dykinson), pp. 187-210

2022

  1. Adolescents’ Emotions in Spanish Education: Development and Validation of the Social and Emotional Learning Scale

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 7

  2. Computer in education in the 21st century. A scientific mapping of the literature in Web of Science

    Campus Virtuales, Vol. 11, Núm. 1, pp. 201-223

  3. ICT Motivation in Sixth-Grade Students in Pandemic Times—The Influence of Gender and Age

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3

  4. La innovación didáctica en la etapa de Educación Infantil

    Análisis sobre metodologías activas y TIC para la enseñanza y el aprendizaje (Dykinson), pp. 60-68

  5. Learning strategies in e-learning formative processes in mathematical contents during the Covid-19 era

    World Transactions on Engineering and Technology Education, Vol. 20, Núm. 4, pp. 238-245

  6. Systematic Review on Digital Competence in the Spanish Context

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 495-517

  7. The Impact of Gender on the Use of Augmented Reality and Virtual Reality in Students with ASD

    Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23

2021

  1. Aprender y enseñar en el contexto universitario en tiempos de Covid: metodologías, recursos tecnológicos y evaluación

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3287-3294