EDUARDO MELGUIZO IBÁÑEZ-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (71)

2024

  1. Development and validation of a mental hyperactivity questionnaire for the evaluation of chronic stress in higher education

    BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1

  2. Health-related quality of life and injuries in physical education students: a multi-group model according to the degree of adherence to the Mediterranean diet

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1140-1152

  3. Impact of emotional intelligence and academic self-concept on the academic performance of educational sciences undergraduates

    Heliyon, Vol. 10, Núm. 8

  4. Kin ball to promote the motor development of students with special educational needs: effects of an intervention programme

    Sport Sciences for Health, Vol. 20, Núm. 2, pp. 377-386

  5. Los descansos activos como herramienta para mejorar la atención en el contexto educativo. Una revisión sistemática y meta-análisis

    Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 147-157

  6. Niveles de Actividad Física y aspectos saludables en niños de 4 a 6 años de Granada

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 10, Núm. 1, pp. 94-107

  7. Physical activity as a mediator of stress, anxiety and depression on well-being in physical education teachers

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 1, pp. 117-129

  8. Physical activity time, alcohol consumption, mediterranean diet, and anxiety in education science students

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 1, pp. 87-102

  9. Relación entre actividad física, autoconcepto y satisfacción en alumnos de Educación Primaria

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 438, pp. 84-96

  10. Violent behaviour and emotional intelligence in physical education: the effects of an intervention programme

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 7, pp. 1881-1889

2023

  1. Accidentes deportivos en espacios abiertos y cerrados. Una revisión sistemática

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 0, Núm. 12

  2. An explanatory model of the relationships between sport motivation, anxiety and physical and social self-concept in educational sciences students

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 18, pp. 15237-15247

  3. Analysis of academic performance according to levels of physical activity and life satisfaction. A systematic review

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 9, Núm. 3, pp. 610-636

  4. Análisis del autoconcepto, inteligencia emocional y violencia según la modalidad deportiva practicada en educación superior

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 154, pp. 61-70

  5. Are there differences between Mediterranean diet and the consumption of harmful substances on quality of life?—an explanatory model in secondary education regarding gender

    Frontiers in Nutrition, Vol. 10

  6. Associations of mediterranean diet, psychological wellbeing and media pressure on physical complexion and effect of weekly physical activity engagement in higher education

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 9, pp. 1600-1611

  7. Effectiveness of a Judo Intervention Programme on the Psychosocial Area in Secondary School Education Students

    Sports, Vol. 11, Núm. 8

  8. Emotional Status and Psychological Well-Being in the Educational Opposition Process

    Social Sciences, Vol. 12, Núm. 12

  9. Estudio correlacional del clima motivacional en relación con variables físico-saludables en docentes de educación física en formación

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Núm. 12

  10. Estudio del consumo de sustancias nocivas y su relación con la motivación deportiva e inteligencia emocional en universitarios de Educación Física

    La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento (Dykinson), pp. 761-777