Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Costa Rica (10)

2024

  1. Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 23-43

2023

  1. Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context

    Mathematics Education Research Journal

  2. Pre-service teachers’ understanding of the derivative of a function at a point

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 54, Núm. 4, pp. 483-510

  3. Tareas propuestas por futuros docentes sobre el concepto de función

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 539-546

2021

  1. DERIVATIVE TASKS PROPOSED BY TEACHERS IN TRAINING

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2020

  1. Conocimiento especializado de profesores de matemática en formación inicial sobre aspectos lógicos y sintácticos de la demostración

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 14, Núm. 2, pp. 85-117

  2. La derivada en los libros de texto de 1º de bachillerato: Un análisis a las tareas propuestas

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 18, pp. 87-102

  3. Meaning of derivative in the book tasks of 1st of "bachillerato"

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 64, Núm. 68, pp. 911-933