PSICOLOGIA DE LA INTERVENCION EN LA EDUCACION
PSICOLOGIA DE LA INTERVENCION
ANTONIO VICENTE
RODRÍGUEZ FUENTES
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con ANTONIO VICENTE RODRÍGUEZ FUENTES (27)
2024
-
Comparative study about inclusive education among working and trainee teachers
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 768-788
2023
-
Effectiveness of a digital literacy program in High School Basic education students
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 34
-
Evaluación de la competencia digital en educación básica secundaria: una revisión a los instrumentos de evaluación
Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 57-70
-
ICT training for educators of Granada for working with people with autism
Heliyon, Vol. 9, Núm. 3
-
More Than Words: Anxiety, Self-Esteem, and Behavioral Problems in Children and Adolescents With Dyslexia
Learning Disability Quarterly, Vol. 46, Núm. 2, pp. 77-91
-
Opinions, training and requirements regarding ICT of educators in Florence and Granada for students with functional diversity
Universal Access in the Information Society
-
Reconocimiento y actitud hacia la investigación educativa en la Universidad
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 139-158
-
Statistical Validation of the “ECODIES” Questionnaire to Measure the Digital Competence of Colombian High School Students in the Subject of Mathematics
Mathematics, Vol. 11, Núm. 1
-
Utilidad de las apps sobre autismo por parte de docentes de Florencia
Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 661-672
2022
-
Emotional intelligence, age and origin: the mediating role of self-efficacy in the regulation of affectivity in future disability support teachers
Life Span and Disability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 151-174
-
Functionality of Apps for People with Autism: Comparison between Educators from Florence and Granada
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12
-
Technologies in the education of children and teenagers with autism: evaluation and classification of apps by work areas
Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 3, pp. 4087-4115
2021
-
Valoración y evaluación por parte de pedagogos en formación respecto de las competencias específicas del Grado de Pedagogía de la Universidad de Granada
Estudios pedagógicos, Vol. 47, Núm. 2, pp. 197-213
-
Apps for people with autism: Assessment, classification and ranking of the best
Technology in Society, Vol. 64
-
Diseño de un sistema de indicadores para la evaluación y selección de aplicaciones para personas con Trastorno del Espectro Autista
Revista Electrónica Educare, Vol. 25, Núm. 3
-
Perspectivas actitudinales de docentes en ejercicio y en formación hacia la educación inclusiva
Psicoperspectivas, Vol. 20, Núm. 1, pp. 18-31
-
Psychometric properties of the questionnaire “demands and potentials of ict and apps for assisting people with autism” (Dptic-aut-q)
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 10
-
Seguimiento académico a menores con TEA durante el confinamiento
Hacia un modelo de investigación sostenible en educación (Dykinson)
2020
-
Analysis of pre-service teachers’ attitudes towards inclusive education
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 26, Núm. 1
-
Uso de aplicaciones en el desarrollo de la teoría de la mente en personas con autismo
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos (Dykinson), pp. 197-214