CLEMENTE
RODRÍGUEZ SABIOTE
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (96) Publicaciones de CLEMENTE RODRÍGUEZ SABIOTE
2024
2023
-
Analysis of the variables that promote professional insertion based on critical thinking
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Knowledge structures of scientific production on COVID-19 in the sphere of education: the case of publications indexed in the Web of Science during 2020
Quality and Quantity, Vol. 57, Núm. 5, pp. 4285-4305
-
Validación de una escala del Modelo Ampliado de Aceptación de la Tecnología en el contexto dominicano
Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 68, pp. 217-244
2022
-
Importancia de los indicadores metodológicos-analíticos en el nivel de concreción de los diseños de investigación de los artículos científicos en educación
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 365-383
-
The effects of teamwork on critical thinking: A serial mediation analysis of the influence of work skills and educational motivation in secondary school students
Thinking Skills and Creativity, Vol. 45
2021
-
Content Validation of a Semi-Structured Interview to Analyze the Management of Suffering
International journal of environmental research and public health, Vol. 18, Núm. 21
-
Content validation of a semi-structured interview to analyze the management of suffering
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 21
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Cognitive Emotional Regulation Difficulties Questionnaire (CERQ) in Higher Education Students in Times of Covid-19
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
The Professional Profile of Teachers Working with Roma Students based on their Perceptions of Cultural Diversity. A Study in Compulsory Education
Australian Journal of Teacher Education, Vol. 46, Núm. 12, pp. 1-20
-
Using chi-squared automatic interaction detection modelling to identify student opinion profiles regarding same-sex couples as a family structure
Heliyon, Vol. 7, Núm. 3
2020
-
Active learning in an environment of innovative training and sustainability. Mapping of the conceptual structure of research fronts through a bibliometric analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19, pp. 1-18
-
Development of nomophobia profiles in education students through the use of multiple correspondence analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-16
-
Las tecnologías emergentes y su impacto en los constructos sociales
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos (Dykinson), pp. 95-108
-
Tendencias plásticas de usuarios drogodependientes en un programa de arteterapia en el contexto penitenciario
Arteterapia: papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, Núm. 15, pp. 11-24
-
Validación de una escala sobre medición de la nomofobia
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos (Dykinson), pp. 109-122
2019
-
Análisis bibliométrico a través de indicadores de calidad metodológica de las revistas españolas de educación indizadas en JCR durante el trienio 2014-2016
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 25, Núm. 1
-
Análisis y establecimiento de una jerarquía de valores del alumnado de ciclos formativos de grado medio-superior de formación profesional mediante un proceso de triangulación analítica
Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 109-129
-
Design and validation of a scale measuring attitudes toward refugee children
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 10
-
Diagnostic evaluation of needs in an environmental education center through data multiple triangulation
Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 45, Núm. 1