Publications (36) JUAN MIGUEL REY PINO publications

filter_list

2021

  1. Una propuesta de marketing social para la implementación de los objetivos de desarrollo sostenible en la universidad de Dubrovnik (Croacia)

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

2020

  1. Branding for social marketing: Keys for success

    Sustainable Branding: Ethical, Social, and Environmental Cases and Perspectives (Taylor and Francis), pp. 38-54

  2. Desarrollo de marcas personales en el ámbito de la educación superior

    Experiencias docentes innovadoras de marketing público y no lucrativo en la era de la economía colaborativa (Ediciones de la Universidad de Oviedo), pp. 261-273

  3. Perceptions of plain cigarette packaging among smokers and non-smokers in Andalusia (Spain)

    Gaceta Sanitaria, Vol. 34, Núm. 1, pp. 10-14

2018

  1. Alternatives for Targeting Women in Anti-Smoking Campaigns: Insights from a Smoking Perceived Value Perspective

    Journal of Consumer Affairs, Vol. 52, Núm. 2, pp. 480-494

  2. The influence of cultural intelligence on intention of internet use

    Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 22, Núm. 2, pp. 231-248

2017

  1. Civil society monitoring of tobacco industry point-of-sale marketing in Colombia

    Social Marketing: Rebels with a Cause, Third Edition (Taylor and Francis), pp. 462-467

  2. El envase neutro de los productos de tabaco: una nueva estrategia para el control del tabaquismo

    Gaceta Sanitaria, Vol. 31, Núm. 1, pp. 62-65

2016

  1. Online Marketing Strategy and Market Segmentation in the Spanish Rural Accommodation Sector

    Journal of Travel Research, Vol. 55, Núm. 3, pp. 362-379

2015

  1. 'Working Without Occupational Health and Safety Is a Thing of the Past': The Effectiveness of a Workplace Health and Safety Campaign in Andalusia (Spain)

    INNOVATIONS IN SOCIAL MARKETING AND PUBLIC HEALTH COMMUNICATION: IMPROVING THE QUALITY OF LIFE FOR INDIVIDUALS AND COMMUNITIES (SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG), pp. 291-300

2014

  1. Hospital emergency department overcrowding: A social marketing approach

    SOCIAL MARKETING: FROM TUNES TO SYMPHONIES, 2ND EDITION (ROUTLEDGE), pp. 434-443

  2. Qualitative insights into the commercialization of wood pellets: The case of Andalusia, Spain

    Biomass and Bioenergy, Vol. 64, pp. 245-255

2010

  1. Definición de competencias y habilidades en materias de Marketing

    Reflexión sobre el espacio Europeo de Educación Superior en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Universidad de Cádiz: hacia nuevos horizontes metodológicos (Servicio de Publicaciones), pp. 145-150

  2. Efectos del envase en el consumo de los productos del tabaco: el envase genérico

    XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 244

  3. Una imagen vale más que mil palabras: efectos de las advertencias sanitarias visuales en el descenso del consumo de tabaco: un estudio desde la perspectiva del marketing social

    Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 10, Núm. 1, pp. 149-165