JUAN MIGUEL
REY PINO
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacións (36) Publicacións de JUAN MIGUEL REY PINO
2023
-
Changes in tobacco imagery and smokers' depiction in Spanish top-grossing films before and after the implementation of a comprehensive tobacco control policy in Spain
Tobacco Induced Diseases, Vol. 21, Núm. May
-
Identifying core “responsible leadership” practices for SME restaurants
International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 35, Núm. 2, pp. 419-450
2021
-
Una propuesta de marketing social para la implementación de los objetivos de desarrollo sostenible en la universidad de Dubrovnik (Croacia)
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
2020
-
Branding for social marketing: Keys for success
Sustainable Branding: Ethical, Social, and Environmental Cases and Perspectives (Taylor and Francis), pp. 38-54
-
Desarrollo de marcas personales en el ámbito de la educación superior
Experiencias docentes innovadoras de marketing público y no lucrativo en la era de la economía colaborativa (Ediciones de la Universidad de Oviedo), pp. 261-273
-
Perceptions of plain cigarette packaging among smokers and non-smokers in Andalusia (Spain)
Gaceta Sanitaria, Vol. 34, Núm. 1, pp. 10-14
2018
-
Alternatives for Targeting Women in Anti-Smoking Campaigns: Insights from a Smoking Perceived Value Perspective
Journal of Consumer Affairs, Vol. 52, Núm. 2, pp. 480-494
-
The influence of cultural intelligence on intention of internet use
Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 22, Núm. 2, pp. 231-248
2017
-
Civil society monitoring of tobacco industry point-of-sale marketing in Colombia
Social Marketing: Rebels with a Cause, Third Edition (Taylor and Francis), pp. 462-467
-
El envase neutro de los productos de tabaco: una nueva estrategia para el control del tabaquismo
Gaceta Sanitaria, Vol. 31, Núm. 1, pp. 62-65
2016
-
Online Marketing Strategy and Market Segmentation in the Spanish Rural Accommodation Sector
Journal of Travel Research, Vol. 55, Núm. 3, pp. 362-379
2015
-
'Working Without Occupational Health and Safety Is a Thing of the Past': The Effectiveness of a Workplace Health and Safety Campaign in Andalusia (Spain)
INNOVATIONS IN SOCIAL MARKETING AND PUBLIC HEALTH COMMUNICATION: IMPROVING THE QUALITY OF LIFE FOR INDIVIDUALS AND COMMUNITIES (SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG), pp. 291-300
2014
-
Hospital emergency department overcrowding: A social marketing approach
SOCIAL MARKETING: FROM TUNES TO SYMPHONIES, 2ND EDITION (ROUTLEDGE), pp. 434-443
-
Qualitative insights into the commercialization of wood pellets: The case of Andalusia, Spain
Biomass and Bioenergy, Vol. 64, pp. 245-255
2013
-
Marketing y sociedad: aplicaciones sectoriales del marketing no lucrativo
comp.
Editorial Universidad de Granada
2012
-
Aplicación de un sistema de m-learning a las enseñanzas de marketing (PID 09-176): Elaboración de materiales multimedia y su distribución a través de dispositivos móviles
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada.: Vol. 1 (Editorial Universidad de Granada), pp. 199-204
-
Demarketing tobacco products: The influence of plain packs on smokers and non-smokers perceptions and behavioural intentions
Journal d'Economie Medicale, Vol. 30, Núm. 5, pp. 322-331
2010
-
Definición de competencias y habilidades en materias de Marketing
Reflexión sobre el espacio Europeo de Educación Superior en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Universidad de Cádiz: hacia nuevos horizontes metodológicos (Servicio de Publicaciones), pp. 145-150
-
Efectos del envase en el consumo de los productos del tabaco: el envase genérico
XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 244
-
Una imagen vale más que mil palabras: efectos de las advertencias sanitarias visuales en el descenso del consumo de tabaco: un estudio desde la perspectiva del marketing social
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 10, Núm. 1, pp. 149-165