MIRIAM
ROMERO LÓPEZ
PROFESORA CONTRATADA DOCTORA INDEFINIDA
Publicaciones (48) Publicaciones de MIRIAM ROMERO LÓPEZ
2024
-
Identifying higher education students’ profiles of academic engagement and burnout and analysing their predictors and outcomes
European Journal of Psychology of Education
2023
-
Alta capacidad: competencias sociales y cyberbullying
Medicina (Argentina), Vol. 83, pp. 64-69
-
Relationship of resilience and self-esteem to social competence
Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 311-324
2022
-
Social competence and self-esteem: a systematic review
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 187-196
2021
-
Can we manage behavioral problems through the development of children’s social-emotional regulated behavior? Longitudinal study of a preschool program
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
-
Effect of the EFE-P program on the improvement of executive functions in Early Childhood Education
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 20-27
-
Evaluation and intervention in social competence in children
Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible (Dykinson), pp. 1306-1315
-
Executive functions and problematic internet use among university students: The mediator role of self-esteem
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 19
-
How are behavioral problems in early childhood education assessed and what factors favour them?
Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 667-676
-
Humor and social competence in high school and university education: a systematic review
Investigación educativa ante los actuales retos migratorios (Dykinson), pp. 1455-1466
-
Problematic internet use among university students and its relationship with social skills
Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 10
-
Reducing aggression by developing emotional and inhibitory control
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
-
Relación del clima familiar con la competencia social y los problemas de conducta en niños de Educación Infantil
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 19, Núm. 55, pp. 533-558
-
Relación entre las actitudes homofóbicas en futuros docentes de Educación Primaria, la empatía y la flexibilidad cognitiva
Educación transversal para la diversidad afectivo-sexual, corporal y de género (Comares), pp. 61-71
2020
-
Promoting social competence in preschool with an executive functions program conducted by teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
2019
-
Evaluación del programa “Aprender a Convivir en Casa”. Estudio piloto para padres de Educación Infantil
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 149-168
-
Factores de riesgo y protección para el uso problemático de los dispositivos móviles
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 2479-2489
-
Madurez Neuropsicológica y uso de las TIC en el aprendizaje del inglés
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 27-54
-
Uso problemático de internet y dispositivos móviles
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 2432-2444
2018
-
Evaluación de las funciones ejecutivas en educación infantil
Educación, salud y psicología: logros y retos de futuro (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 48