CRISTIAN
OYANADEL VELIZ
Publikationen (36) Publikationen von CRISTIAN OYANADEL VELIZ
2024
-
Adaptación y validación de la Student Teacher Professional Identity Scale en estudiantes de pedagogía chilenos
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 41, Núm. 1
-
Effects of Two Online Mindfulness-Based Interventions for Early Adolescents for Attentional, Emotional, and Behavioral Self-Regulation
PEDIATRIC REPORTS, Vol. 16, Núm. 2, pp. 254-270
-
Teorías subjetivas docentes sobre características personales asociadas al uso del tiempo no lectivo
Páginas de educación, Vol. 17, Núm. 2
-
Time balance and family functioning: the role of time perspective in the cohesion and adaptability of families with adolescents
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 1, pp. 117-132
2023
-
Association of Emotion Regulation and Dispositional Mindfulness in an Adolescent Sample: The Mediational Role of Time Perspective
Children, Vol. 10, Núm. 1
-
Efectos del yoga en la calidad de vida de pacientes pediátricos con diagnóstico de cáncer: un estudio piloto
Análisis y modificación de conducta, Vol. 49, Núm. 179, pp. 131-149
-
Reconstruyendo Teorías Subjetivas junto a Profesores Chilenos acerca del Tiempo Instruccional
REXE: Revista de estudios y experiencias en educación, Vol. 22, Núm. 50, pp. 157-175
-
Religion, gratitude and behavior prosocial: a predictive model
Revista CES Psicologia, Vol. 16, Núm. 3, pp. 16-29
-
Teorías subjetivas sobre el tiempo de espera y experiencias de la parentalidad adoptiva
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 40, Núm. 2, pp. 393-408
-
The effect of daily meditative practices based on mindfulness and self-compassion on emotional distress under stressful conditions: a randomized controlled trial
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 762-775
2022
-
Analysis of the Predictive Role of Self-Compassion on Emotional Distress during COVID-19 Lockdown
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 4
-
Identidad profesional en las prácticas tempranas: estudio cualitativo con estudiantes de pedagogía
Liberabit, Vol. 28, Núm. 2, pp. 1-17
-
Mindfulness and balanced time perspective: predictive model of psychological well-being and gender differences in college students
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 12, Núm. 3, pp. 306-318
-
Mudança da identidade profissional docente durante a formação inicial: Um estudo a partir das teorias subjetivas de futuros professores
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Vol. 17, Núm. 2, pp. 1510-1536
-
Systematic Review of Mindfulness-Based Interventions in Child-Adolescent Population: a developmental perspective
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 12, Núm. 8, pp. 1220-1243
-
Teachers in pandemic: professional identity from the written media
Logos: Revista de Linguistica, Filosofia y Literatura, Vol. 32, Núm. 2, pp. 429-446
-
Teorías subjetivas en profesores acerca del tiempo instruccional y su relación con la enseñanza-aprendizaje
Estudios pedagógicos, Vol. 48, Núm. 3, pp. 79-101
2021
-
Effects of a mindfulness and acceptance-based program on intimate relationships in a youth sample: A randomized controlled trial
Behavioral Sciences, Vol. 11, Núm. 6
-
Formación de la identidad profesional frente a la crisis global socioambiental
Liberabit, Vol. 27, Núm. 2
-
Identidad profesional docente en la formación universitaria: una revisión sistemática de estudios cualitativos
Formación Universitaria, Vol. 14, Núm. 4, pp. 79-92