MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN Y DIAGNÓSTICO EN EDUCACIÓN
Departamento
JOSÉ
ÁLVAREZ RODRÍGUEZ
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con JOSÉ ÁLVAREZ RODRÍGUEZ (28)
2023
-
Knowledge structures of scientific production on COVID-19 in the sphere of education: the case of publications indexed in the Web of Science during 2020
Quality and Quantity, Vol. 57, Núm. 5, pp. 4285-4305
2022
-
Importancia de los indicadores metodológicos-analíticos en el nivel de concreción de los diseños de investigación de los artículos científicos en educación
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 365-383
-
Role of neurodidactics in teacher professionalization for online teaching in higher education
Texto Livre, Vol. 15
2021
-
La formación del profesorado de Educación Primaria en didáctica de la muerte a través de la literatura infantil y juvenil: un estudio de caso
Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible (Dykinson), pp. 487-499
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Cognitive Emotional Regulation Difficulties Questionnaire (CERQ) in Higher Education Students in Times of Covid-19
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Using chi-squared automatic interaction detection modelling to identify student opinion profiles regarding same-sex couples as a family structure
Heliyon, Vol. 7, Núm. 3
2020
-
Active learning in an environment of innovative training and sustainability. Mapping of the conceptual structure of research fronts through a bibliometric analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19, pp. 1-18
-
Development of nomophobia profiles in education students through the use of multiple correspondence analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-16
-
Evaluación de la relación entre mentalidad de crecimiento e inteligencia emocional en alumnado de educación secundaria obligatoria
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos (Dykinson), pp. 165-180
-
Evaluation of the Emotional and Cognitive Regulation of Young People in a Lockdown Situation Due to the Covid-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Introducción al acoso escolar en los centros de Educación Secundaria
Sociedad 5.0 ante la pandemia: investigacion e innovacion educativa (Octaedro), pp. 129-154
-
Validación de una escala sobre medición de la nomofobia
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos (Dykinson), pp. 109-122
2019
-
Análisis y establecimiento de una jerarquía de valores del alumnado de ciclos formativos de grado medio-superior de formación profesional mediante un proceso de triangulación analítica
Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 109-129
-
School bullying in compulsory and advanced secondary education. Determining factors in its intervention
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 5
2018
-
Methodological limitations and feasible solutions in the assessment and grade calculation obtained through the rubrics as skills assessment strategies of higher education students and other levels
Meta: Avaliacao, Vol. 10, Núm. 30, pp. 621-637
-
Study of competencies for the Nursing programs of National University College of Puerto Rico from the perspective of students, teachers and employers
Educacion Medica, Vol. 19, pp. 375-380
2017
-
Comparative-Causal Study of the Immigration’s Term in Students of the University of Granada, Spain
Paidèia: Graduate Program in Psychology, Vol. 27, Núm. 68, pp. 324-330
-
Do anxiety and English proficiency level affect writing performance in second language (L2) learning?
Journal of English Studies, Núm. 15, pp. 261-278
2015
-
Bibliometric Study and Methodological Quality Indicators of the Journal Porta Linguarum During Six Year Period 2008-2013
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 24, pp. 135-150
-
Professors’ perceptions of distance education in virtual environments: The case of the Education Faculty of University of Al-Yarmouk (Jordan)
Digital Education Review, Núm. 28, pp. 145-162