Departamento
MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN Y DIAGNÓSTICO EN EDUCACIÓN
Publicaciones (97) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2019
-
A confirmatory evaluation of an educational orientation tool for pre-university students
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 4
-
A framework for climate change engagement through video games
Environmental Education Research, Vol. 25, Núm. 5, pp. 701-716
-
A professional competences' diagnosis in education for sustainability: A case study from the Standpoint of the Education Guidance Service (EGS) in the Spanish Context
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 6
-
A systematic review of the use of Agile methodologies in education to foster sustainability competencies
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 10
-
Active methodologies in health. Scientific production on gamification in health sciences
Science for Education Today, Vol. 9, Núm. 3, pp. 223-237
-
An exploratory evaluation of an educational orientation instrument for pre-university students
International Journal of Learning in Higher Education, Vol. 26, Núm. 1, pp. 11-21
-
Analysis and relationship between the problematic use of video games and the level of physical activity in adolescents of Huelva
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 3, Núm. 1, pp. 95-106
-
Analysis of motivational climate, emotional intelligence, and healthy habits in physical education teachers of the future using structural equations
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 13
-
Analysis of nursing student prejudices towards the migrant population
Revista da Escola de Enfermagem, Vol. 53, pp. 1-7
-
Analysis of psychometric properties and validation of the Personal Learning Environments questionnaire (PLE) and social integration of unaccompanied foreign minors (MENA)
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 10
-
Analysis of teachers' intercultural sensitivity levels in multicultural contexts
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 11
-
Analysis of the psychometric properties of the Motivation and Strategies of Learning Questionnaire-Short Form (MSLQ-SF) in Spanish higher education students
Social Sciences, Vol. 8, Núm. 5
-
Análisis bibliométrico a través de indicadores de calidad metodológica de las revistas españolas de educación indizadas en JCR durante el trienio 2014-2016
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 25, Núm. 1
-
Análisis cienciométrico de Tesis Doctorales Españolas sobre Altas Capacidades y sobredotación (1986- 2017)
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 8, pp. 292-308
-
Análisis de las habilidades sociales del alumnado de formación profesional para la entrevista de trabajo
Journal of sport and health research, Vol. 11, Núm. 1, pp. 127-142
-
Análisis de los prejuicios del alumnado de enfermería hacia la población migrante
Revista da Escola de Enfermagem da U S P, Vol. 53, pp. e03532
-
Análisis del clima motivacional hacia el deporte y el uso problemático de videojuegos en escolares de Granada
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 35, pp. 255-260
-
Análisis psicométrico y relaciones de diagnóstico de la inteligencia emocional y liderazgo en docentes de enseñanzas regladas
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 37, Núm. 1, pp. 201-216
-
Análisis y establecimiento de una jerarquía de valores del alumnado de ciclos formativos de grado medio-superior de formación profesional mediante un proceso de triangulación analítica
Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 109-129
-
Asociación entre actividad física, estado de salud y patología de hombro en adultos chilenos
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 35, pp. 246-249