Departamento
MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN Y DIAGNÓSTICO EN EDUCACIÓN
Artículos (49) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
A scientometric study of doctoral theses on the Roma in the Iberian Peninsula during the 1977–2018 period
Scientometrics, Vol. 126, Núm. 1, pp. 437-458
-
Adaptation and validation of the motivated strategies for learning questionnaire for spanish adolescents
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 142-153
-
Adaptation of the Educational Motivation Scale Into a Short Form With Multigroup Analysis in a Vocational Training and Baccalaureate Setting
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Análisis Motivacional del Alumnado Universitario Transfronterizo de Ceuta y Melilla
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 405-414
-
Análisis documental de la literatura científica sobre derecho migratorio en Web Of Science
Revista de derecho migratorio y extranjería, Núm. 56, pp. 47-66
-
Autoevaluación de la condición física y la salud según factores sociodemográficos en adolescentes de granada (españa)
Journal of sport and health research, Vol. 13, Núm. 1
-
Basic psychological needs and their association with academic factors in the Spanish university context
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5, pp. 1-9
-
Basic psychological needs, emotional regulation and academic stress in university students: a structural model according to branch of knowledge
Studies in Higher Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 1421-1435
-
Bibliometric analysis of scientific production on nursing research in the web of science
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
Conocimiento del Medio y Diversidad. Aproximación al interés de alumnos con dificultades de integración hacia las Ciencias Sociales
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 10, pp. 1-18
-
Content Validation of a Semi-Structured Interview to Analyze the Management of Suffering
International journal of environmental research and public health, Vol. 18, Núm. 21
-
Content validation of a semi-structured interview to analyze the management of suffering
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 21
-
Cyberbullying analysis in intercultural educational environments using binary logistic regressions
Future Internet, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-15
-
Efectos de la práctica de Hatha-Vinyasa Yoga en la regulación autonómica y el dolor percibido de mujeres mayores que viven en alta latitud sur: un estudio piloto
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 718-722
-
Estudio de la inteligencia emocional en escolares de educación primaria: Alcance en el área de educación física
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 10, Núm. 1, pp. 87-93
-
Estudio preliminar del proceso fin de vida mediante triangulación de datos en un hospital comarcal
Enfermería global: revista electrónica trimestral de enfermería, Vol. 20, Núm. 2, pp. 426-452
-
Estudio sobre las necesidades para implementar la gamificación en teleformación
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 10, pp. 36-50
-
Explanatory Model of the Relationships Between Self-Efficacy and Personal Learning Environments in Immigrant Minors Without a Legal Guardian
Journal of Refugee Studies, Vol. 34, Núm. 4, pp. 4225-4241
-
Gamification and flipped learning and their influence on aspects related to the teaching-learning process
Heliyon, Vol. 7, Núm. 2
-
Gender and socioeconomic status as factors of individual differences in pre-university students’ decision-making for careers, with a focus on family influence and psychosocial factors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-12