Artículos (50) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. Academic self-efficacy and future work skills in unaccompanied foreign minors: structural equation analysis according to residence time

    European Journal of Social Work, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-695

  2. Análisis del trabajo colaborativo en la evaluación de títulos formativos

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 179-186

  3. Bullying in Adolescents Practising Sport: A Structural Model Approach

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 20

  4. Characterizing Unaccompanied Foreign Minors: Educational Level and Length of Stay as Individual Difference Factors That Impact Academic Self-Efficacy

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  5. Ciberbullying xenófobo y/o racista en estudiantes de enseñanza musical

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 117-128

  6. Comparative analysis between a STEM-based learning process and traditional teaching

    South African Journal of Education, Vol. 42

  7. Computer in education in the 21st century. A scientific mapping of the literature in Web of Science

    Campus Virtuales, Vol. 11, Núm. 1, pp. 201-223

  8. Correlational study on cyberbullying and social abilities in intercultural teenagers

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  9. Critical Thinking and Motivation in Vocational Training and Baccalaureate: A Comparison Study of Students of Spanish Nationality, Unaccompanied Foreign Minors and Young Care Leavers

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 9

  10. Developing and Comparing Indices to Evaluate Community Knowledge Building in an Educational Research Course

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 17

  11. Development of visual attention control in early childhood: Associations with temperament and home environment

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  12. Documentos españoles sobre enseñanza de la medicina en el siglo XIX

    FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 25, Núm. 3, pp. 143-146

  13. Elaboration and validation of the scale to measure the experience on gamification in education (EGAMEDU)

    JOTSE, Vol. 12, Núm. 1, pp. 217-229

  14. Estudio comparado sobre el uso de nuevas tecnologías entre dos facultades de Educación andaluzas

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 113-132

  15. Evaluation of sustainability in Colombian educational institutions: Case studies

    Ambiente e Sociedade, Vol. 25

  16. Factores relacionados con la motivación del alumnado universitario e instrumentos para su evaluación: Una revisión sistemática

    Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 2

  17. Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044

  18. Importancia de los indicadores metodológicos-analíticos en el nivel de concreción de los diseños de investigación de los artículos científicos en educación

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 365-383

  19. Innovating in nutrition education: Application of gamification and digital resources in high school students

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 43, pp. 438-446

  20. La calidad en educación superior. Comparativa entre profesorado y alumnado

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 361-366