Publicaciones en las que colabora con JUAN DÍAZ GODINO (247)

2024

  1. Análisis ontosemiótico de la emergencia y evolución del razonamiento funcional

    RIME: Revista de Investigación en Matemática y su Enseñanza, Vol. 1, Núm. 1, pp. 9-37

2022

  1. Algebraization levels in the study of probability

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 1

  2. Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 10, pp. 2609-2636

  3. Assessing the Epistemic Analysis Competence of Prospective Primary School Teachers on Proportionality Tasks

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 367-389

  4. Competencia de futuros profesores de matemáticas para el análisis de la idoneidad didáctica de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto

    Educación matemática, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71

  5. Elaboración de una guía de análisis de libros de texto de matemáticas basada en la teoría de la idoneidad didáctica

    Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 48, Núm. 1

  6. Guía de análisis de lecciones de libros de texto de Matemáticas en el tema de proporcionalidad

    Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1

  7. LINKING LEARNING AND INSTRUCTIONAL THEORIES IN MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  8. On metaphors in thinking about preparing mathematics for teaching: In memory of José (“Pepe”) Carrillo Yáñez (1959–2021)

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 111, Núm. 2, pp. 253-270

  9. Prospective Primary School Teachers’ Competence for the Cognitive Analysis of Students’ Solutions to Proportionality Tasks

    Journal fur Mathematik-Didaktik, Vol. 43, Núm. 2, pp. 347-376

  10. Prospective mathematics teachers’ competence for analysing the didactic suitability of a proportionality lesson in a textbook

    Educacion Matematica, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71

  11. Prospective primary school teachers’ competence for analysing the difficulties in solving proportionality problem

    Mathematics Education Research Journal, Vol. 34, Núm. 2, pp. 269-291

  12. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education