Departamento
DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Publicaciones (62) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2019
-
A multicentre study of burnout prevalence and related psychological variables in medical area hospital nurses
Journal of Clinical Medicine, Vol. 8, Núm. 1
-
A risk profile of sociodemographic factors in the onset of academic burnout syndrome in a sample of university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 5
-
Alfabetización estadística. 25 años de la evolución de un término
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 100, pp. 35-38
-
An approach to the study of menstrual bleeding in women in andalusia
Progresos de Obstetricia y Ginecologia, Vol. 62, Núm. 2, pp. 112-118
-
An explanatory model of potential changes in burnout diagnosis according to personality factors in oncology nurses
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 3
-
Análisis de las pruebas externas de evaluación de la competencia científico-tecnológica de 6.º de Educación Primaria en España (2016)
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 37, Núm. 2, pp. 127-149
-
Assessing prospective teachers’affective component related to working with statistical projects
Acta Scientiae, Vol. 21, Núm. 3, pp. 112-130
-
Autonomous work and skill learning strategies applying problem-based learning:: Experience of innovation in subjects related to disability
Innovations in education and teaching international, Vol. 56, Núm. 5, pp. 617-627
-
Circulating insulin-like growth factor I in relation to melanoma risk in the European prospective investigation into cancer and nutrition
International Journal of Cancer, Vol. 144, Núm. 5, pp. 957-966
-
Cognitive analysis on prospective mathematics teachers' reasoning using area and tree diagrams
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 27, Núm. 2, pp. 18-32
-
Componentes de conocimiento del profesor para la enseñanza de la resolución de problemas en educación primaria
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 13, Núm. 2, pp. 104-129
-
Concepciones y creencias de profesores de primaria sobre problemas matemáticos, su resolución y enseñanza
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 16, pp. 57-72
-
Conocimiento especializado de correlación y regresión en futuros profesores de educación secundaria
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 2, pp. 397-419
-
Conocimiento sobre proporcionalidad de futuros profesores de matemática: un estudio exploratorio
Educere: Revista Venezolana de Educación, Núm. 76, pp. 761-777
-
Consumption of Meat, Fish, Dairy Products, and Eggs and Risk of Ischemic Heart Disease: A Prospective Study of 7198 Incident Cases among 409 885 Participants in the Pan-European EPIC Cohort
Circulation, Vol. 139, Núm. 25, pp. 2835-2845
-
Distribuciones muestrales en poblaciones binomiales: dificultades de comprensión por estudiantes de Educación Secundaria y Bachillerato.
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 56, pp. 100-108
-
Do prospective teachers know their students' errors in statistical inference?
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 33, Núm. 64, pp. 672-693
-
Effective driven dynamics for one-dimensional conditioned Langevin processes in the weak-noise limit
Journal of Statistical Mechanics: Theory and Experiment, Vol. 2019, Núm. 1
-
El Bricolaje, Tarea para la formación inicial de maestros en el área de Matemáticas
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 100, pp. 125-128
-
El juego como tarea de enseñanza: jugar, analizar, rediseñar e inventar
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 101, pp. 47-56