Publicaciones (66) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A Virtual Escape Room for the Enhancement of Mathematical Communication in Secondary Education

    Technology, Knowledge and Learning

  2. ANALYSING COSTA RICAN AND SPANISH STUDENTS’ COMPARISONS OF PROBABILITIES AND RATIOS

    Statistics Education Research Journal, Vol. 22, Núm. 3

  3. Acercamiento a la idea de situación de aprendizaje matemático en el currículo de matemáticas

    Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 7-19

  4. Adaptation and validation of an instrument for the evaluation of attitudes towards disability in early childhood education

    European Early Childhood Education Research Journal

  5. Analysis of primary school students’ answers to fair game tasks: An experience with preservice teachers

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 39, Núm. 3

  6. Analysis of the evolution of ultra-filtered water quality in a drinking water distribution system by particle size distribution: Influence of pre-ozonation

    Water Environment Research, Vol. 95, Núm. 2

  7. Análisis de errores de estudiantes al interpretar noticias sesgadas con gráficos

    Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 1, pp. 111-125

  8. Análisis de la transnumeración como evidencia de la alfabetización estadística en futuros profesores de Educación Primaria

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 277-300

  9. Análisis didáctico en la formación de maestros basado en las herramientas del Enfoque ontosemiótico. El caso de lecciones de proporcionalidad

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 11-34

  10. Aprendizaje de las sucesiones a través del uso de una notación de consenso

    Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 114, pp. 83-98

  11. Assessing civic statistics’ components in prospective Primary teachers

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 39, Núm. 2

  12. Atribuciones del sentido algebraico en educación primaria

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 100, pp. 21-29

  13. Blog: material de apoyo para el alumnado de 2º Bachillerato. Aplicado al bloque de Análisis

    Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 113, pp. 125-134

  14. Burnout and Professional Engagement during the COVID-19 Pandemic among Nursing Students without Clinical Experience: A Cross-Sectional Study

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 12, Núm. 15

  15. Comparing the views of the theory of objectification and the onto-semiotic approach on the school algebra nature and learning

    Mathematics Education Research Journal, Vol. 35, Núm. 3, pp. 475-496

  16. Competence of Analysis and Reflection on the Management of Textbook Lessons by Pre-Service Teachers

    Acta Scientiae, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1-17

  17. Conocimiento didáctico-matemático sobre la distribución de la media muestral de profesorado de bachillerato en formación

    Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1

  18. Contextualized Mathematical Problems: Perspective of Teachers about Problem Posing

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1

  19. Costa Rican students’ proportional reasoning and comparing probabilities in spinners

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 12

  20. Creación de problemas de proporcionalidad en la formación de docentes de primaria

    Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1