Publicaciones (33) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A teaching proposal on the new water culture for students aged 14–15: design, application and evaluation in a Colombian context

    Frontiers in Education, Vol. 8

  2. Analysis of the Genetic Relationship between Atherosclerosis and Non-Alcoholic Fatty Liver Disease through Biological Interaction Networks

    International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 4

  3. Análisis de los contenidos de Genética en las pruebas de acceso a la universidad (2010-2019)

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 2, pp. 2104-2104

  4. Análisis del impacto de un programa formativo STEM en los modelos mentales y la actitud de docentes en formación

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 32, pp. 39-50

  5. Aprendiendo sobre higiene alimentaria

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 112, pp. 1002-1002

  6. Cardioprotective function of sclerostin by reducing calcium deposition, proliferation, and apoptosis in human vascular smooth muscle cells

    Cardiovascular Diabetology, Vol. 22, Núm. 1

  7. Circulating tumor cells in cancer-risk populations as a cancer interception tool

    International Review of Cell and Molecular Biology (Elsevier Inc.), pp. 113-129

  8. Cómo enseñar a diseñar Secuencias de Actividades de Ciencias: Principios, elementos y herramientas de diseño

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3801

  9. Diseño e implementación en Educación Secundaria Obligatoria de una secuencia de indagación para eliminar el virus SARS-CoV-2 de las manos

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3802

  10. Diseño y validación de un cuestionario sobre percepciones stem en el alumnado de educación primaria desde una perspectiva de género

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1299-1310

  11. Do patients with type 2 diabetes have impaired hip bone microstructure? A study using 3D modeling of hip dual-energy X-ray absorptiometry

    Frontiers in Endocrinology, Vol. 13

  12. El agua, en el centro de los ODS, y los futuros docentes de Educación Primaria

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 199-208

  13. El profesorado de los grados de educación: sus competencias a debate

    Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 211-219

  14. Evaluating a Secondary Education Urban Ecology Project within the Framework of a Problem-Based Learning Methodology

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9

  15. Evaluation of a sustainable educational proposal with a STEM approach to improve attitudes towards science or mathematics in 5th and 6th grade primary school students in Spain

    Investigacoes em Ensino de Ciencias, Vol. 28, Núm. 1, pp. 111-126

  16. Example of a CLIL teaching-learning sequence about geology and evolution for pre-service teachers

    Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools (IGI Global), pp. 351-378

  17. First magnetostratigraphic results in the Aïn Beni Mathar-Guefaït Basin, Northern High Plateaus (Morocco): The Pliocene-Pleistocene Dhar Iroumyane composite section

    Geobios, Vol. 76, pp. 18-37

  18. How university professors foster argumentation in their teaching processes and how their students respond. A case study

    Teacher Development, Vol. 27, Núm. 4, pp. 506-524

  19. Influence of the Mediterranean Diet on Healthy Aging

    International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 5

  20. Introducing Virtual Reality and Emerging Technologies in a Teacher Training STEM Course

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10