PEDAGOGÍA
DEPARTMENT


Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Málaga (69)
2025
-
El papel de los asesores en la implantación y apoyo a las comunidades profesionales de aprendizaje
Experiencias y prácticas docentes: de la narrativa al aula (Dykinson), pp. 165-182
-
New Teacher Associations: Comparative Analysis of Teachers’ Political Participation in Chile and Spain
SAGE Open, Vol. 15, Núm. 1
-
“I will never be Spanish enough”. Gender-based Islamophobia in Spain: socio-educational aspects
Journal of Gender Studies, Vol. 34, Núm. 3, pp. 441-458
2024
-
#arribaprofesdechile: nuevo asociacionismo docente y participación política en redes digitales
Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 24, Núm. 1
-
Analysis of digital resources for the development of the SDGs in compulsory schooling
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 61, Núm. 61, pp. 109-124
-
Exploring Pedagogical and Digital Practices in Vocational Education and Training: Comparing Teacher and Student Perspectives
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
La identidad de la dirección escolar desde la mirada de la inspección educativa
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 28, Núm. 2, pp. 1-22
-
Pre-service primary teachers' perceptions of gamification as a methodology
JOTSE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 109-122
-
Regulación de la formación y la profesionalización docente en Inglaterra: implicaciones en la autonomía profesional y la acción sindical
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 51-70
-
The adoption of dual Vocational Education and Training in Spain: Analysis of descentralised decision-making in educational policy transfer
Research in Comparative and International Education, Vol. 19, Núm. 4, pp. 479-502
-
The impact of company size on dual VET quality in Spanish companies
Education and Training, Vol. 66, Núm. 9, pp. 1183-1198
-
Transformación digital y metodológica de la formación profesional en la era pos-COVID
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2
-
Una línea emergente en política educativa: un proyecto sobre las fake news y educación
Pensar e investigar la educación: desafíos sociales y líneas emergentes (Octaedro), pp. 163-178
-
Which is the Digital Competence of Each Member of Educational Community to Use the Computer? Which Predictors Have a Greater Influence?
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-20
-
“I will never be Spanish enough”. Gender-based Islamophobia in Spain: socio-educational aspects
Journal of Gender Studies
2023
-
A study on the digital competence of teachers in the use of YouTube as a teaching resource according to gender, age, and years of teaching experience
Proceedings of the Information Systems Education Conference, ISECON
-
Construcción de un instrumento sobre las competencias digitales del docente para utilizar YouTube como recurso didáctico: análisis de fiabilidad y validez
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 76
-
Cultural e-snapshots as a digital resource: analysis of their influence on digital competence
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 94-108
-
Digital competences of teachers in the use of YouTube as an educational resource: analysis by educational stage and gender
Discover Education, Vol. 2, Núm. 1
-
Digitisation in Portugal: A Systematic Review of Technological Exclusion and Inclusion Since the Beginning of the Twenty-First Century
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 453-475