PEDAGOGÍA
Departamento
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (56)
2024
-
Analysis of digital resources for the development of the SDGs in compulsory schooling
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 61, Núm. 61, pp. 109-124
-
Pre-service primary teachers' perceptions of gamification as a methodology
JOTSE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 109-122
-
Regulación de la formación y la profesionalización docente en Inglaterra: implicaciones en la autonomía profesional y la acción sindical
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 51-70
-
Transformación digital y metodológica de la formación profesional en la era pos-COVID
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2, pp. 1-23
-
Which is the Digital Competence of Each Member of Educational Community to Use the Computer? Which Predictors Have a Greater Influence?
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-20
2023
-
A study on the digital competence of teachers in the use of YouTube as a teaching resource according to gender, age, and years of teaching experience
Proceedings of the Information Systems Education Conference, ISECON
-
Construcción de un instrumento sobre las competencias digitales del docente para utilizar YouTube como recurso didáctico: análisis de fiabilidad y validez
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 76
-
Cultural e-snapshots as a digital resource: analysis of their influence on digital competence
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 94-108
-
Digitisation in Portugal: A Systematic Review of Technological Exclusion and Inclusion Since the Beginning of the Twenty-First Century
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 453-475
-
Dual Vocational Education and Training: A Bibliometric Analysis
International Journal of Adult, Community and Professional Learning, Vol. 30, Núm. 2
-
Early Leaving from Education and Training and Related Matters through the Lens of the Life Course Paradigm: A Systematic Review of the Literature
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 9
-
Implicaciones educativas para trabajar los ODS desde el nuevo contrato social para la educación
Renovación pedagógica y formación del profesorado en competencias para una educación sostenible (Dykinson), pp. 268-281
-
Los retos de la colaboración público-privada en la implementación de la formación profesional dual: una revisión sistemática
Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 357-376
-
Multicausal analysis of the dropout of university students from teacher training studies in Andalusia
Frontiers in Education, Vol. 8
-
POLITICAL PARTICIPATION AND TEACHER MILITANCY: TENSIONS FROM NEW ASSOCIATIONS OF CHILEAN TEACHERS
Educacao e Sociedade, Vol. 44
-
Percepción de futuros docentes sobre su nivel de competencia digital
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 27-39
-
Pre-service teachers’ perceptions of the role of ICT in attending to students with functional diversity
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 8, pp. 9379-9395
-
The Influence of Cultural Snapshots on Pre-service Teachers’ Attitudes Towards Death Education
Omega (United States)
2022
-
Adicción a internet y alumnado universitario: estudio bibliométrico
La tecnología educativa como eje vertebrador de la innovación (Octaedro), pp. 257-268
-
Analysis of Prospective Teachers’ Perceptions of the Flipped Classroom as a Classroom Methodology
Societies, Vol. 12, Núm. 4