FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Facultad
Universidad de Murcia
Murcia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Murcia (177)
2024
-
Can performance indicators and skydiving experience prognosticate competitive state anxiety in elite paratroopers?
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 1, pp. 23-36
-
Effects of an intervention on emotional and cognitive engagement in teacher education: scientific practices concerning greenhouse gases
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Representación curricular de la orientación y acción tutorial en el máster de Formación del Profesorado
Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 103-118
2023
-
Analysis of a forced blended-learning program in social sciences higher education during the COVID-19 post-pandemic
Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 298-311
-
Bloque I. Espacios, alteridad y educación: implicaciones antropológicas y éticas en la configuración del otro
Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 11-45
-
Could the complying with WHO physical activity recommendations improve stress, burnout syndrome, and resilience? A cross-sectional study with physical education teachers
Sport Sciences for Health, Vol. 19, Núm. 1, pp. 349-358
-
Determinantes académicos y motivacionales en función del género del alumnado de Formación Profesional
Revista de educación, Núm. 399, pp. 11-38
-
Diseño e implementación en Educación Secundaria Obligatoria de una secuencia de indagación para eliminar el virus SARS-CoV-2 de las manos
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3802
-
Editorial: Executive functions, self-regulation and external-regulation: relations and new evidence
Frontiers in Psychology
-
Effect of the hybridization of social and personal responsibility model and sport education model on physical fitness status and physical activity practice
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Investigaciones secuenciadas por grado de autonomía para el desarrollo de prácticas científicas en 2º y 3º de ESO
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1103-1103
-
Psychosocial risks factors and burnout in police officers: a network analysis
Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 3, pp. 478-486
-
Relationship of indicators of ability and experience of military sports skydiving with the psychological state and performance in competition of elite jumpers
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 3, pp. 145-160
-
Use of Arduino in Primary Education: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2
-
Validation of the EPACODI-1 scale: university students’ perceptions of inclusive education
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 3, pp. 642-654
2022
-
Academic self-efficacy and future work skills in unaccompanied foreign minors: structural equation analysis according to residence time
European Journal of Social Work, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-695
-
Aprendizaje cooperativo
Metodologías activas para la mejora del aprendizaje en la universidad (Dykinson), pp. 47-68
-
Development of Food Competence in Early Childhood Education
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 2
-
El proceso creativo y su evaluación en expresión corporal
Participación, innovación y emprendimiento en la escuela (Dykinson), pp. 1085-1091
-
Emociones en situaciones motrices de expresión corporal según agrupamiento y género en 2º de ESO
Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 24, Núm. 1, pp. 55-76