FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
FACULTAD
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Almería (298)
2024
-
A comparison of univariate and meta-analytic structural equation modeling approaches to reliability generalization applied to the Maslach Burnout Inventory
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Depression in nursing students during the COVID-19 pandemic: Systematic review and meta-analysis
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 7
-
Development and validation of a mental hyperactivity questionnaire for the evaluation of chronic stress in higher education
BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1
-
Educar sobre evolución ¿asignatura pendiente? Conocimiento y aceptación de la teoría de la evolución en Latinoamérica
Después de "El origen de las especies": La teoría darwiniana, paradigma de hoy (Editorial Universidad de Granada), pp. 211-224
-
In memoria de Fernando Justicia Justicia
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 22, Núm. 62, pp. 1-10
-
Measures of central tendency in primary education textbooks in Chile
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 6
-
Physical activity as a mediator of stress, anxiety and depression on well-being in physical education teachers
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 1, pp. 117-129
-
Propuesta didáctica para el desarrollo de la capacidad aeróbica desde la Educación Física en tercer ciclo de Educación Primaria
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 8, Núm. 1, pp. 337-353
-
Relación entre la condición física y hábitos sedentarios de estudiantes de 6º de primaria en la clase de educación física
Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1
-
Self-regulated learning as an inherent factor of academic self-concept in university students
Current Psychology
-
¿Cómo resuelven futuros maestros tareas de proporcionalidad en el contexto probabilístico?: mirada desde los niveles de razonamiento algebraico
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 2, pp. 199-207
2023
-
Cómo enseñar a diseñar Secuencias de Actividades de Ciencias: Principios, elementos y herramientas de diseño
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3801
-
Cómo hacer cosas con imágenes. Posibilidades educativas de las imágenes desde un enfoque performativo
Artseduca, Núm. 34, pp. 137-150
-
Dinamización de la cultura educativa universitaria: una propuesta de innovación docente
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 984-999
-
Efectos de la práctica de actividad física en niños y adolescentes con discapacidad
Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 37-44
-
Effectiveness of Land- and Water-based Exercise on Fatigue and Sleep Quality in Women With Fibromyalgia: The al-Ándalus Quasi-Experimental Study
Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, Vol. 104, Núm. 11, pp. 1775-1784
-
Evaluation of Convergent, Discriminant, and Criterion Validity of the Cuestionario Burnout Granada-University Students
Mathematics, Vol. 11, Núm. 15
-
Goal Orientations of Secondary School Students and Their Intention to Practise Physical Activity in Their Leisure Time: Mediation of Physical Education Importance and Satisfaction
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4
-
Importancia de la teoría y práctica en la formación inicial del profesorado de Educación Primaria
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 1000-1021
-
Influence of empowering and disempowering motivational climates on academic self-concept amongst STEM, social studies, language, and physical education pre-service teachers: a test of basic psychological needs
Educational Review