SILVIA ANA
DEFIOR CITOLER
Investigadora en el periodo 2018-2019
Publicaciones en las que colabora con SILVIA ANA DEFIOR CITOLER (32)
2019
-
Intervention programs in educational psychology: bridging research and practice
Anales de psicología, Vol. 35, Núm. 3, pp. 378-388
-
Linguistic and non-linguistic prosodic skills in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 90, pp. 92-100
2017
-
Effects of fluency training on reading competence in primary school children: The role of prosody
Learning and Instruction, Vol. 52, pp. 59-68
2016
-
Habilidades fonológicas suprasegmentales y desarrollo lector en niños de Educación Primaria
Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 1, pp. 72-79
-
Implicit learning of non-linguistic and linguistic regularities in children with dyslexia
Annals of Dyslexia, Vol. 66, Núm. 2, pp. 202-218
-
Lexical stress awareness and orthographic stress in Spanish
Learning and Individual Differences, Vol. 45, pp. 144-150
2015
-
A cross-sectional study of fluency and reading comprehension in Spanish primary school children
Journal of Research in Reading, Vol. 38, Núm. 3, pp. 272-285
-
Aprendiendo a leer y escribir en español: además de la fonología, ¿qué otros procesos?
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 36, Núm. 3, pp. 580-591
-
IMPROVEMENT IN THE DEVELOPMENT OF THE PROFESSIONAL COMPETENCIES: A PROPOSAL OF TEACHING INNOVATION
EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
Impaired stress awareness in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 37, pp. 152-161
-
Implicit Learning of Written Regularities and Its Relation to Literacy Acquisition in a Shallow Orthography
Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 44, Núm. 5, pp. 571-585
-
Suprasegmental Phonology Development and Reading Acquisition: A Longitudinal Study
Scientific Studies of Reading, Vol. 19, Núm. 1, pp. 51-71
-
THE PROFILE OF STUDENTS WHO ARE MOTIVATED TO TAKE PART IN AN INNOVATIVE TEACHING PROJECT AIMED AT IMPROVING THE QUALITY OF TEACHING PRACTICE GIVEN TO STUDENTS IN TEACHER OF PRIMARY EDUCATION
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
2014
-
Marco de intervención logopédica en dislexia del desarrollo
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 4, Núm. 1, pp. 48-66
-
Scale of reading fluency in Spanish: measuring the components of fluency = Escala de fluidez lectora en español: midiendo los componentes de la fluidez
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 35, Núm. 1, pp. 104-136
-
¿Predicen las habilidades suprasegmentales la adquisición de la lectoescritura en educación primaria?
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 914-920
2011
-
Dyslexic children show deficits in implicit sequence learning, but not in explicit sequence learning or contextual cueing
Annals of Dyslexia, Vol. 61, Núm. 1, pp. 85-110
2010
-
Adquisición de la escritura de palabras: modelos y metodología de estudio
Dislexia y sordera: líneas actuales en el estudio de la lengua escrita y sus dificultades (Aljibe), pp. 75-98
2009
-
Complexity and lexicality effects on the acquisition of Spanish spelling
Learning and Instruction, Vol. 19, Núm. 1, pp. 55-65
-
Influencia de la procedencia cultural (europea vs. amazight) en las habilidades de procesamiento fonólogico, de vocabulario y de lectura de letras
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Núm. 39, pp. 43-60