Publications (1,703) Publications in which a researcher has participated

filter_list

2025

  1. Classroom Violence and Family Functionality: A Look at the Role of the Aggressor and the Victim

    International Journal of Interdisciplinary Educational Studies, Vol. 20, Núm. 1, pp. 293-318

  2. El Máster de Secundaria en la formación inicial docente: desafíos y proyecciones en Andalucía desde la perspectiva de sus coordinaciones

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 39, Núm. 100, pp. 353-372

  3. Family Diversity from the Perspective of Early Childhood Education Students

    Education Sciences, Vol. 15, Núm. 4

  4. Good practices in the use of ICT in teaching and tutoring in european universities: Teachers and students's perceptions

    JOTSE, Vol. 15, Núm. 1, pp. 204-222

  5. Interface Between School Violence and Parental Affectivity

    Challenges of Educational Innovation in Contemporary Society, pp. 497-518

  6. Liderazgo pedagógico ampliado y desarrollo profesional docente

    Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, Núm. 401, pp. 16-22

  7. Perspectiva de género en la formación docente: una revisión sistemática

    Revista complutense de educación, Vol. 36, Núm. 1, pp. 69-82

  8. Resiliencia, bienestar emocional e implicación de los estudiantes: claves para la transformación escolar en la era pos-COVID 19

    Revista Saberes Educativos, Núm. 14

  9. Socially Responsible Behaviors of Nursing Students in Private Universities in Santiago, Chile: A Study on the Alignment with Sustainable Development Goals

    Nursing Reports, Vol. 15, Núm. 3

  10. “I will never be Spanish enough”. Gender-based Islamophobia in Spain: socio-educational aspects

    Journal of Gender Studies, Vol. 34, Núm. 3, pp. 441-458

2024

  1. A Qualitative Analysis of the Children’s Council in a Vulnerable Context

    International Journal of Educational Organization and Leadership, Vol. 31, Núm. 1

  2. Abriendo caminos hacia la inclusión: propuesta de aprendizaje-servicio en Educación Superior

    Innovación docente e investigación en educación: Desafíos de la enseñanza y aprendizaje en la educación superior (Dykinson), pp. 611-619

  3. Academic identities in today’s university: a visual study

    Higher Education Research and Development, Vol. 43, Núm. 5, pp. 1124-1141

  4. Andalusian Schools as Professional Learning Communities: Constraints and Possibilities

    Leadership and Policy in Schools

  5. Análisis de guías para la incorporación de una docencia universitaria con perspectiva de género

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 4115-4124

  6. Análisis de las percepciones de menores de 3 a 7 años sobre sus futuras familias

    Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 135-144

  7. Aprendizaje Dialógico como Actuación Educativa de Éxito para el Desarrollo Sostenible en Educación Superior

    REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 14, Núm. 2, pp. 267-288

  8. Aspectos curriculares de la Educación Interprofesional en carreras de la salud

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3589-3602

  9. Aurelio VILLA SÁNCHEZ,13 perspectivas del Liderazgo.Ed. Dykinson. Madrid, 2024. ISBN: 978-84-1070-594-4/DOI: 10.14679/3380

    Revista de educación y derecho = Education and law review, Núm. 30

  10. Biographical-narrative study of university experiences in adulthood

    Ensaio, Vol. 32, Núm. 123