RAMÓN
CHACÓN CUBEROS
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacions en què col·labora amb RAMÓN CHACÓN CUBEROS (17)
2024
-
El papel de la virtualidad en las estrategias de aprendizaje y la prevención del estrés en educación superior
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 89-113
2023
-
Actitudes y componentes de la tutoría y acción tutorial y su influencia en la mejora del desempeño académico
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 29, Núm. 1
-
Type of school and origin as conditioners of motivational development in post-compulsory secondary education
Cogent Education, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
Academic self-efficacy and future work skills in unaccompanied foreign minors: structural equation analysis according to residence time
European Journal of Social Work, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-695
-
Critical Thinking and Motivation in Vocational Training and Baccalaureate: A Comparison Study of Students of Spanish Nationality, Unaccompanied Foreign Minors and Young Care Leavers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 9
-
La gestión emocional y la autoeficacia se asocian con bajos niveles de estrés en el profesorado universitario español: una perspectiva nacional
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 1, pp. 29-44
-
Psychometric Validation of a Teamwork Skills Scale in a Vocational Training Context
SAGE Open, Vol. 12, Núm. 2
2021
-
Adaptation of the Educational Motivation Scale Into a Short Form With Multigroup Analysis in a Vocational Training and Baccalaureate Setting
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Skills for Future Work (H2030): Multigroup Analysis in Professional and Baccalaureate Training
Research on Social Work Practice, Vol. 31, Núm. 7, pp. 758-769
2020
-
Academic self-efficacy in unaccompanied foreign minors: Structural equation modelling according to schooling
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Estrategias de aprendizaje, motivación y ansiedad en educación superior según área de conocimiento
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Innovaciones para la orientación y tutorización del y plataformas virtuales
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Prevention of children’s burnout at school through the tutoring and guidance process. A structural equation model analysis
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 12, pp. 1-12
-
Relationship between leadership and emotional intelligence in teachers in universities and other educational centres: A structural equation model
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 1
-
Tutorial action and emotional development of students as elements of improved development and preventing problems related with coexistence and social aspects
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 10, Núm. 2, pp. 615-627
2019
-
Enhancing skills for employment in theworkplace of the future 2020 using the theory of connectivity: Shared and adaptive personal learning environments in a Spanish context
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 15
-
The relationship between emotional regulation and school burnout: Structural equation model according to dedication to tutoring
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 23